معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و ‌کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

ارائه ۵۶بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در اکسپو‌۲۰۲۳ ایران

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و ‌کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند برای نخستین‌بار در نمایشگاه تجاری اکسپو ایران به‌عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی کشور، شرکت خواهد کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، روح‌الله خزایی در تشریح چگونگی حضور منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو‌۲۰۲۳، بیان کرد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو‌۲۰۲۳ ایران از ۱۷ الی ۲۰اردیبهشت‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی دائمی تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه، یکی از رویدادهای بزرگ اقتصادی کشور است که به نوعی تمرین آمادگی شرکت‌های صادراتی را برای شرکت در اکسپوی جهانی کشور ژاپن محک خواهد زد، ادامه داد: نمایشگاه اکسپو، رویداد بسیار مهمی در حوزه صادراتی نمودن محصولات تولیدی کشور است که می‌تواند کمک شایانی به تولیدکنندگان صورت دهد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و ‌کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اهمیت‌بخشی دولت به این رویداد تجاری، تصریح کرد: تلاش‌های ‌بسیاری توسط دولت صورت گرفته تا دفاتر تجاری کشورهای هدف و همسایه ایران، از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

خزایی افزود: در راستای پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور چند منطقه آزاد در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد که منطقه آزاد اروند نیز با توجه به اهداف مورد تاکید مدیرعامل محترم این سازمان مبنی‌بر اهمیت بخشیدن به برگزاری عرضه‌گاه‌های حوزه تولید، صنعت و بازرگانی، با تمام توان در این نمایشگاه شرکت خواهد نمود.

وی اذعان داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مناطق آزاد ایران در یک سالن از نمایشگاه بین‌المللی تهران غرفه ایجاد خواهند کرد و توانمندی‌های منطقه خود را با محوریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مناطق آزاد در سالن شمارهA28 این نمایشگاه مستقر خواهند بود که منطقه آزاد اروند در غرفه شماره‌۲ به ارائه دستاوردهای تولید‌کنندگان و صنعت‌گران این منطقه اهتمام می‌ورزد.

خزایی بیان کرد: در این نمایشگاه، از ۹شرکت تولیدی منطقه آزاد اروند در رشته‌های مختلف دعوت به‌عمل آمده تا تولیدات صادرات‌محور خود را عرضه کرده و به ارائه توضیحات و تشریح اقدامات برای بازدید کنندگان بپردازند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اهداف حمایتی خود، عهده‌دار ایجاد غرفه‌ عرضه محصولات تولیدکنندگان منطقه شده است، عنوان کرد: اروند در نمایشگاه اکسپو امسال در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، فنی مهندسی (شامل ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی و غیره) همچنین در رشته‌های برق، مخابرات، مکانیک، خودروسازی و تجهیزات پزشکی (حوزه صنعت) و گردشگری، به عرضه دستاوردهای منطقه آزاد اروند می‌پردازد.

خزایی با اشاره به رونمایی از یک طرح جالب توجه در این نمایشگاه، افزود: مناطق آزاد کشور ۳۵۰بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد که هر منطقه‌ بالغ‌بر ۵۰بسته را تهیه و تدوین نموده است؛ بر همین اساس مقرر شده بسته‌ها توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیل صورت گرفته، انتخاب مناسبی داشته باشند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: در این میان، منطقه آزاد اروند ۵۶بسته سرمایه‌گذاری را در بخش‌های تجاری و بازرگانی، صنعتی، شیمیایی و گردشگری تهیه و تدوین کرده که در این رخداد اقتصادی رونمایی خواهد شد.