در جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح شد:

ارتقاء سطح سلامت در قشم، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و هیات همراه دیدار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این جلسه دکتر حسین فرشیدی مدیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به ظرفیت ارزنده قشم در حوزه خدمات بهداشت و سلامت، بیان داشت: شهر قشم پس از بندرعباس بالاترین سرانه تعداد متخصص به نسبت جمعیت را بین تمامی شهرستان‌های استان دارد.

وی ضمن استقبال از طرح‌های ارائه شده در حوزه گردشگری سلامت، افزود:‌ ۲۰درصد از فضاهای درمانی جزیره آماده است تا وارد چرخه خدمات‌دهی در عرصه گردشگری سلامت شود.

سیدسجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز با تاکید بر آمادگی این شرکت برای کمک به ارتقاء سطح سلامت در جزیره گفت:  این طرح در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و در ارتباط با پروژه شهروند الکترونیک، با هدف توسعه یکسان سلامت در سطح جزیره قشم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مطالعات این طرح حدود یک سال و با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ میان این شرکت و سازمان منطقه آزاد قشم به طول انجامیده که امیدواریم بعد از اجرایی شدن آن و با بهره‌گیری از خدمات نوین ازجمله سلامت الکترونیک، پایش بهداشت و سلامت افراد جامعه به ویژه در روستاها با سرعت بیشتری به اجرا دربیاید.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح درمان در جزیره بیان داشت: تامین نیروی انسانی متخصص و به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی با هدف توسعه سلامت و بهداشت از نیازهای به حق مردم جزیره است.

حمیدرضا مومنی عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و افزایش سلامت عمومی خصوصا بین جامعه روستایی جزیره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مجموعه بیمارستان پیامبر اعظم(ص) امکان‌پذیر می‌شود.