با رای موافق نمایندگان صورت گرفت:

ارجاع لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی به کمیسیون اقتصادی مجلس

نمایندگان مجلس لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی انزلی را به دلیل مشخص نبودن نقشه به کمیسیون اقتصادی ارجاع کردند.

به گزارش اخبار آزاد منطق به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۶اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری-صنعتی گیلان (انزلی) بعد از موافقت با ماده واحده آن مبنی بر اینکه محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت ۸۶۰۹هکتار تعیین شود تبصره آن را برای تعیین تکلیف و تعیین نقشه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

گفتنی است، در ماده واحده لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی گیلان (انزلی) آمده است: محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت ۸۶۰۹هکتار بر طبق نقشه پیوست که به تصویب هیات وزیران رسیده است، تعیین می‌گردد.

همچنین در تبصره این لایحه که برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد، آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان ۲هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی را به محدوه اضافه نمایند.

لازم به ذکر است، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس پس از ایراد سخنان موافقان و مخالفان این تبصره تاکید کرد که تبصره مذکور باید جهت تعیین نقشه به کمیسیون ارجاع و تعیین تکلیف شود که با موافقت نمایندگان روبه‌رو شد.