با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صورت پذیرفت:

ارسال کمک‌های مردمی جزیره کیش به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان

نخستین محموله به همت مردم و بخش خصوصی و با کمک سازمان منطقه آزاد کیش، شامل ۵۰دستگاه کولرگازی دیواری و پنجره‌ای، ۲دستگاه کولرگازی ایستاده، چهار عدد مخزن هشت هزار لیتری آب، آب معدنی، اقلام خوراکی و البسه و 3دستگاه کانکس ۲اتاقی به منطقه زلزله‌زده روستای سایه‌خوش ارسال شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این اقلام با هزینه ۱۰میلیارد ریال به همت سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از خیرین جزیره، نیروهای بسیج، جوامع بازاریان و تجار، هتلداران، سرمایه‌گذاران و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش تهیه و به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان ارسال گردید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در پایگاه مقاومت بسیج سپاه کیش، درخصوص تهیه کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان روستای سایه خوش گفت: ضمن قدردانی از درایت و بصیرت حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده امام جمعه کیش که محور اصلی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش هستند، کمک و حمایت‌های شایان‌توجهی در زمان وقوع بحران‌های مقطعی در این منطقه داشتند.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود از همکاری و کمک صنوف، جوامع فعال و بخش خصوصی در جزیره کیش تشکر کرد و اظهار داشت: این اقدامات ارزشمند در تمام دنیا قابل مشاهده است، ولی انسجام و وفاق میان مسلمانان دارای ویژگی‌های خاصی است که این امر مهم سبب رشد فردی و جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که از آغاز وقوع زمین لرزه‌ها شاهد انسجام خاصی میان تمام نهادها، گروه‌ها و مردم کیش هستیم، افزود: انسجام و همدلی میان اقشار مختلف جامعه بیانگر این مهم است که بنی آدم اعضای یکدیگرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با تداوم کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، اذعان نمود: میزان کمک‌ها از نظر مادی مهم نیست، بلکه همکاری و همراهی آحاد جامعه التیام‌دهنده دل‌های حادثه‌دیدگان ناشی از وقوع زلزله در روستای سایه‌خوش است.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: هر کسی وظیفه‌ای برعهده دارد، اما در مواقعی باید از قالب شخصیت سازمانی و نهادی خارج شده و به مردم کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بر یک مدار منطق به افرادی که دچار بحران هستند کمک کرد، اظهار داشت: با تفکر بسیجی و با محوریت امام جمعه کیش می‌توان اقداماتی در راستای رفع برخی از مشکلات در کیش انجام داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: از این فرصت‌ها باید در جهت تدبر و تفکر استفاده کرده و برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی تنها نباید یک بحران بیرونی و یا فضای مجازی را در نظر گرفت.

همچنین، امام جمعه کیش با تاکید بر این موضوع که فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مواسات در جامعه ایران اسلامی نهادینه شده است، اظهار کرد: مسئولان، سرمایه‌گذاران و مردم کیش دارای این فرهنگ غنی هستند و می‌توان به نمونه‌ای از حضور تمام این اقشار در زمان شیوع بیماری کرونا اشاره داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده به وقوع زمین لرزه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هرچند مردم کیش دچار ترس ناشی از وقوع زلزله بودند، اما در زمان کوتاهی جهت کمک به مردم زلزله‌زده هرمزگان اقدام و مبالغ قابل‌توجهی برای این افراد جمع‌آوری شده است.

امام جمعه کیش در پایان عنوان کرد: جزیره کیش یکی از معدود شهرهایی است که مردم، مسئولان و بسیجیان آن در همه صحنه‌ها حضور دارند و امیدوار هستیم فرهنگ کمک و یاری‌گری در این منطقه، به سایر شهرهای کشور نیز انتقال پیدا کند.