معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

استانداردسازی خدمات گردشگری قشم، در راستای رونق گردشگری جزیره

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ارتقای خدمات گردشگری در حوزه‌های اسکان و حمل و نقل را از نیازهای ‌موجود برشمرد و گفت: فرآیند استانداردسازی این خدمات در قشم شتاب گرفته است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی شیخ‌زاده ظهر امروز (۷مهرماه) در گردهمایی فعالان گردشگری منطقه آزاد قشم اظهار داشت: ارتقای خدمات اسکان و حمل و نقل از نیازهای موجود در راستای رونق صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

وی افزود: بهترین راهکارها را می‌توان در استانداردسازی خدمات گردشگری جستجو کرد و به همین منظور فرآیندهای لازم در منطقه آزاد قشم شتاب گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: توسعه ظرفیت‌های تولیدی و برندسازی صنایع دستی جهت عرضه آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای مخابره فرهنگ و پتانسیل‌های قشم از مهم‌ترین اهداف هستند.

شیخ‌زاده از آغاز فرآیند تدوین سند توسعه برای تثبیت میراث فرهنگی قشم خبر داد و اضافه کرد: فرهنگ از مهم‌ترین مولفه‌های جذب گردشگر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری به عنوان منبع درآمدی پایدار از نقش بسزایی در توسعه متوازن جزیره برخوردار است و باید همگام با توسعه دیگر صنایع مدنظر قرار بگیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کلید گردشگری در منطقه آزاد قشم امنیت پایداری است که ارمغان اقدامات نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج مردمی است.

گفتنی است، طی این آیین به مناسبت هفته گردشگری از سند عضویت سازمان منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی گردشگری با حضور امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از فعالان حوزه گردشگری رونمایی شد.