استاندار آذربایجان غربی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو :منطقه آزاد ماکو پیشران و توسعه دهنده اقتصاد آذربایجان غربی است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور پیشران و توسعه دهنده اقتصاد آذربایجان غربی است. رحیم شهریاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  با بیان اینکه مردم این منطقه کرد و آذری و شیعه و […]

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور پیشران و توسعه دهنده اقتصاد آذربایجان غربی است.

رحیم شهریاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  با بیان اینکه مردم این منطقه کرد و آذری و شیعه و سنی در کنار هم به نظام جمهوری اسلامی ایران دلبسته هستند گفت : وقتی می بینیم مردم این مناطق با این سطح از مشکلات تا این حد به نظام جمهوری اسلامی دل داده اند ، این دلدادگی مسئولیت ما را سنگین تر می کند .

وی گفت: مناطق آزاد تجاری، محرکی برای تشویق صادرات هستند و در سالهای بعد از ۱۹۶۰ میلادی بسیاری از کشورهای در حال توسعه با به کارگیری این ابزار، سعی در رهایی از ˈتوسعه نیافتگیˈ خود داشته اند.

شهریاری تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم اکنون، حرکت اساسی خود را برای تبدیل شدن به کانون های جوشان تولید، ترانزیت، صادرات و صادرات مجدد آغاز کرده و در زمینه افزایش ظرفیت های دانشگاهی، خدمات گردشگری و توریسم نیز گام های استواری برداشته اند.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی که تاکید مقام معظم رهبری بود با جدیت پیگیری می شود و در مناطق آزاد  تجارت خارجی می تواند محرک و عامل توسعه باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دنیای اقتصادی امروز که تغییرات و تحولات تکنولوژی به قدری سریع رخ می دهد که هیچ کشوری به تنهایی قادر به تولید همه چیز برای همه نیست و توسعه بدون همیاری و بهره گیری و دادوستد با دیگران ممکن نخواهد بود.