استفاده از ظرفیت دریایی قشم در جهت جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌‌های بیوتکنولوژی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فروش حدود ۹۰هزار میلیارد تومانی محصولات چهار هزار و ۳۰۰شرکت دانش‌بنیان کشور در سال گذشته خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، سورنا ستاری که با هدف بازدید از چند شرکت فناور و دانش‌بنیان قشم و حضور در آیین کلنگ‌زنی برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم به […]

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فروش حدود ۹۰هزار میلیارد تومانی محصولات چهار هزار و ۳۰۰شرکت دانش‌بنیان کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سورنا ستاری که با هدف بازدید از چند شرکت فناور و دانش‌بنیان قشم و حضور در آیین کلنگ‌زنی برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم به این جزیره سفر کرده بود، اعلام کرد: سال گذشته تسهیلات بانک‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان به رقم ۲۰هزار میلیارد تومان رسید و بخش خصوصی هم حدود ۲هزار میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری کرد.

به گفته ستاری، سال گذشته اعتباراتی هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان، پارک زیست فناروی و ریزجلبک خلیج فارس قشم، افزود: این جزیره با توجه به ظرفیت بالای دریا قابلیت خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه فعالیت‌های بیوتکنولوژی دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ظرفیت ذاتی و منطقه‌ای قشم برای این حوزه با توجه به وجود پارک زیست فناوری و شرکت ریزجلبک خلیج فارس، بسیار مهم و ارزشمند است.

ستاری از بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در قشم از طریق وزارت علوم و تحقیقات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد با هدف کمک به توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

استفاده از تسهیلات کم‌بهره برای کمک به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از طریق ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در استان هرمزگان یا در منطقه آزاد قشم هم از دیگر موضوعاتی بود که وی در زمینه راه‌اندازی آن تاکید کرد.

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست تخصصی که با حضور سورنا ستاری در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، از ساخت برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم به عنوان گامی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور در راستای اهداف برنامه ششم توسعه نام برد.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی مناطق آزاد کشور براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، انتقال دانش فنی و تکنولوژی از کشورهای توسعه‌یافته به داخل کشور و تربیت نیروهای کارآمد است.

بنا به این گزارش، مرکز بین‌المللی رشد قشم از سال‌۱۳۸۴ با اخذ مجوز از وزارت علوم تاکنون ۱۰۷واحد فناور را در این مرکز پذیرفته است. هم‌اینک ۲۸واحد فناور و چهار واحد دانش‌بنیان در این مرکز مشغول فعالیت هستند.