در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تاکید شد:

استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی و تئاتر جهت معرفی ظرفیت‌های قشم

در نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در دیدار با حسین مسافرآستانه اظهار داشت: عنصر فرهنگ و هنر به ویژه هنرهایی مانند تئاتر و نمایش، همواره نقش بسیار موثری در رشد و بالندگی جوامع داشته است.

وی ادامه داد: برای معرفی بهتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود جزیره قشم و جذب گردشگر می‌توان از ظرفیت همایش‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری بهره برد.

درویش‌پور اضافه کرد: ظرفیت و استعداد هر منطقه در عرصه نمایش به فرهنگ، آداب و رسوم آن منطقه بستگی دارد و جزیره قشم سرشار از این استعدادها است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد: با گسترش همکاری‌های دوجانبه میان سازمان منطقه آزاد قشم و استفاده از ظرفیت‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اقدامات مثبتی جهت ارتقای فرهنگ و هنر در این جزیره برداشته شود.

براساس این گزارش، دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در این جلسه گفت: ویژگی‌های فرهنگی و هنری قابل توجهی در جزیره قشم وجود دارد که می‌تواند این منطقه را تبدیل به یکی از بی‌نظیرترین نقاط کشور کند.

حسین مسافرآستانه ادامه داد: هنرمندان با توجه به جایگاه اجتماعی خود و تاثیرگذاری در میان جوامع محلی، در معرفی میراث فرهنگی و هنرهای بومی این منطقه نقش مهمی را برعهده دارند.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد قشم و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، فرصت مناسبی برای شکوفایی هنر و استعدادهای هنری موجود در این منطقه، فراهم می‌شود.

گفتنی است، جلسه علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حامد بی‌آزار مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم و حجت السلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند مشاور عالی مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وحید لک معاون انجمن هنرهای نمایشی ایران حضور داشتند.