مشاور رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اظهار کرد:

اشتغال‌زایی بیش از ۵هزار نفر در طرح‌های اقتصادی دولت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رئيس‌جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در پنجاه و نهمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید گفت: با افتتاح سومین مرحله از طرح‌های اقتصادی دولت در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور، برای بیش از ۵هزار نفر فرصت شغلی فراهم گردید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود:  با بهره‌برداری از ۳۹پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۰۰میلیارد تومان برای پنج هزار و ۴۰۰نفر اشتغال ایجاد شد.

وی اظهار داشت: دولت به توسعه اجتماعی-‌فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه ویژه دارد، بر این اساس حمایت از طرح‌های قرآنی و فرهنگی در مناطق آزاد در دستورکار قرار گرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: با وجود سه هزار و ۴۰۰حافظ قرآن در مناطق آزاد و تبدیل قشم به شهر قرآنی با بیش از سه هزار حافظ قرآن، ترویج پیاده‌روی اربعین از مرز شلمچه، حمایت از ساخت هزار مدرسه، حمایت از توسعه مدارس روستایی و هفت هزار دانش‌آموز روستایی، ساخت ۲۸ورزشگاه حرفه‌ای در مناطق آزاد، ساخت بیمارستان و ترویج گردشگری سلامت در مناطق آزاد، رشد ۶۵درصدی تعداد هتل‌ها و ورود سالانه ۱۰میلیون گردشگر به مناطق آزاد کشور، مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی دولت در مناطق آزاد است.

مومنی ادامه داد: کمک به توسعه و تجهیز فعالیت‌های دینی و قرآنی در یکهزار و ۲۰۰مسجد، حمایت از طرح نهضت ملی قرآن، ایجاد شهرهای شاخص قرآنی با بیش از سه هزار حافظ قرآن، پشتیبانی لجستیکی، خدماتی و فرهنگی از یک میلیون زائر پیاده‌روی اربعین در مرز بین‌الملل شلمچه، تامین بیش از ۹۶۰میلیارد تومان بودجه با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در بخش توسعه و عمران روستایی ازجمله اقدامات مناطق آزاد در بخش توسعه اجتماعی-‌فرهنگی این مناطق است.

وی اذعان داشت: همچنین در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی شاهد رشد ۷۰درصدی تعداد مجموعه‌های ورزشی و رسیدن به ۲۸مجموعه ورزشی چندمنظوره، حرفه‌ای و ایجاد شرایط میزبانی برای اردوه‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی بوده‌ایم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان داشت: ۲۳طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی در دولت به تصویب رسیده است. همچنین واگذاری ۲۱منطقه ویژه اقتصادی از ۳۲منطقه به سازمان‌های تخصصی دولتی و بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید صورت پذیرفته است.