وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:

اصلاحیه اساسنامه فرودگاه پیام در هیات دولت مطرح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت‌: اصلاحیه اساسنامه فرودگاه بین‌المللی پیام البرز در نشست‌های پیش روی هیات دولت مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی  روز سه‌شنبه (۱مردادماه) در حاشیه بازدید از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز که به همراه وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات صورت گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: داشتن صلاحیت برای ارائه  خدمات هوایی یکی از مسائل مهم در زمینه فعالیت فرودگاه پیام است که نیاز بود اصلاحاتی در اساسنامه آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این موضوع در نشست‌های پیش روی هیات دولت مطرح و تعیین تکلیف می‌شود؛ با طرح این موضوع اصلاحیه اساسنامه فرودگاه پیام انجام تا از نظر حقوقی مانعی برای آن وجود نداشته باشد.

به گفته اسلامی‌، در ممیزی  جدید سازمان هواپیمایی کشوری که از فرودگاه پیام انجام داده بود، نواقصی ثبت که طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی باید رفع این نواقص دنبال می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: اکنون این نواقص برطرف و مقرر شده که از سوی مدیریت فرودگاه بین‌المللی پیام وضعیت کنونی آن طی گزارشی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز طبق قوانین و مقررات این درخواست و گزارش فرودگاه را کنترل و سپس مجوز بهره‌برداری از فرودگاه ارائه می‌شود.

اسلامی عنوان کرد: قرار است ایرلاین‌هایی که می‌توانند فعالیت کنند، به فرودگاه پیام آمده و شروع دوباره پروارزها به ویژه به سمت مشهد مقدس را در این فرودگاه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به نزدیکی باند پروازی فرودگاه فتح به فرودگاه پیام، اقداماتی برای نشانه‌گذاری روی باند انجام می‌شود تا تداخلی در فرود پروازها صورت نگیرد و استانداردها نیز رعایت شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به راه‌اندازی رادار منطقه‌ای پروازی تهران در کوشک بزم اشاره کرد و گفت: این رادار با قابلیت و بردی که دارد، پروازها را از روی باند منطقه تهران تشخیص و مانیتورینگ می‌کند که علاوه بر افزایش ضریب ایمنی نظارت دقیقی نیز بر پروازها داشته باشد.

گفتنی است؛ فرودگاه بین‌المللی پیام دهه‌۷۰ در استان البرز راه‌اندازی شد که تاکنون بخش عمده فعالیت‌های این فرودگاه خدمات هوایی باری بوده است.

پروازهای آزمایشی مسافری این فرودگاه از شهریورماه سال گذشته تا آذرماه این سال انجام شد.