سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:

اصلاح فرآیندها، از ماموریت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، اصلاح فرآیندها را یکی از ماموریت‌های مهم این سازمان در جهت برون‌رفت از مشکلات موجود عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا نوایی‌لواسانی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌‎جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ بر اصلاح فرآیندها در جهت برون‌رفت از مشکلات پیش روی تاکید کرد.

وی با اشاره به انجام بازمهندسی در تمام سیستم‌ها و روش‌هایی که سبب کندی فرآیند اداری برای ارائه خدمات به مردم و برخی اوقات نیز سبب ایجاد فساد شده است، گفت: کارآفرینان انتهای مسیر خود را نمی‌توانند مشخص کنند تا به یک بیزینس‌پلن مشخصی دست یابند.

نوایی‌لواسانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات موجود، معلول‌های زیادی از بین خواهد رفت و سبب رونق و قوت گرفتن کسب و کارها در جزیره کیش خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اذعان نمود: با برنامه مدون و فرآیند‌های شفاف‌سازی، مشکلات سازمان منطقه آزاد کیش را مرتفع خواهیم کرد تا مردم احساس بی‌عدالتی نکنند.

وی با بیان این که امسال هشتمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس‌۲۰۲۱ بعد از کرونا برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاهای مختلف در سال نخست از زمان تاسیس با یکسری اهداف مشخص و… تاسیس می‌شود و پس از گذشت چند سال به تدریج اهدافی که سبب برگزاری نمایشگاه شده از ذهن‌ها خارج می‌گردد.

نوایی‌لواسانی افزود: با دور شدن از اهداف اصلی نمایشگاه، این اقدام مهم به یک کار نمایشی مبدل می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، امسال بعد از کرونا این نمایشگاه برگزار می‌شود و هر قسمت ماموریت خود را در این نمایشگاه پیگیری کرده و نتایج کسب شده از نمایشگاه را ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که در کیش با اقشار مختلف مردم، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارتباط داشتم و موضوعات را تا حدودی دسته‌بندی کردم، گفت: اهم مشکلات کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران در این منطقه مشکل بروکراسی اداری است.

نوایی‌لواسانی اظهار کرد: سخت شدن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و فرآیندهای پیچیده و اعمال سلیقه‌های قسمت‌های مختلف در قراردادها و مشارکت‌ها سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای شده است.

وی اذعان داشت: با وجود پرونده‌های متعدد در حوزه حقوقی؛ کمتر شهرکی را در کیش داریم که مشکلات حقوقی ندارند و دچار آسیب‌های جدی در جامعه نشده‌اند‌‌.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: در سنوات مختلف تلاش‌ها و زحمات زیادی برای جزیره کیش کشیده شده است؛ ولی نقاط ضعف همچنان انباشته شده و به دوره‌ای که رسیده است مجبور هستیم با تعیین تکلیف برنامه اصلاحی تدوین کنیم.

گفتنی است، در این جلسه حسین شمسیان راد، سعید پورزادی و احمد رجب‌پور به ترتیب به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شدند و از خدمات ارزنده سعید پورعلی، علی عرب و ناصر آخوندی قدردانی شد.