مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

اعطای گواهینامه بین‌المللی، مهر تاییدی بر استاندارد بودن زیرساخت‌های فرودگاهی جزیره کیش

گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی با حضور کاپیتان محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه کیش اعطاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم اعطا گواهینامه بین‌المللی فرودگاه کیش که با حضور کاپیتان محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل شرکت ایران‌ایر و برخی از مدیران و معاونان سازمان برگزار شد، گفت: اعطای گواهینامه بین‌المللی به فرودگاه کیش، سند استاندارد بودن تمام زیرساخت‌های فرودگاهی و همچنین توزیع فرآیند‌های مدیریتی و عملیاتی است.

مهدی کشاورز افزود: از تلاش خالصانه، علمی، مدبرانه و بی‌منت همکارانم که در این مدت شاهد بودم و نتیجه آن اعطا گواهینامه بین‌المللی به فرودگاه کیش بر مبنای ایکائو است، قدردانی می‌کنم.

وی اظهار داشت: دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه کیش گامی ارزشمند در راستای استانداردسازی فرودگاه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروهای این مجموعه برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که فرودگاه بین‌المللی کیش، سومین فرودگاه پرتردد در سطح کشور است که موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی شده، عنوان کرد: باید برای ارائه خدمات مطلوب با وجود تجهیزات و امکانات استاندارد، تلاش مضاعف داشته باشیم.

کشاورز، از حمایت‌های کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قدردانی کرد و اظهار نمود: امیدواریم شاهد اتفاقات مسرت‌بخشی در حوزه صنعت هوایی برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم کشورمان باشیم که برخی از دستاوردها پس از امضا تفاهم‌نامه‌ها و توافقات، اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تصریح کرد: از ۲سال گذشته که دستورالعمل استاندارد‌سازی از سوی سازمان هواپیمایی کشور به فرودگاه‌ها ابلاغ شد، همکاران ما کاری بسیار فشرده را آغاز کردند و در یک‌سال اخیر بیش از ۲هزار ساعت نفر کار طبق برنامه‌ریزی‌ها به سرانجام رسید.

همچنین، رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با اشاره به برنامه‌ریزی مدون بیش از ۲۵۰ساعت کار برای حدود ۱۰۰نفر پرسنل کلیدی فرودگاه، بیان داشت: انجام تمام دستور‌العمل‌های عملیاتی در حوزه زیرساختی، فرآیندها و تعمیر و نگهداری طبق برنامه، منتج به دو مولفه اصلی ایمنی و امنیت به عنوان زیرساخت‌های حوزه عملیات شد.

عزت‌اله محمدی افزود: در حوزه امنیتی نخستین فرودگاه هستیم که ۳سال پیش، دستورالعمل امنیتی فرودگاه را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کردیم.

وی همچنین به دستاوردهایی در زمینه هلی‌پورت فرودگاهی اشاره کرد و گفت: کیش نخستین فرودگاهی است که ۳ماه گذشته مجوز بهره‌برداری از اولین هلی‌پورت فرودگاهی را دریافت کرده و این امر در زمینه پشتیبانی سکوهای نفتی و بسیاری موارد دیگر برای ما حائز اهمیت می‌باشد؛ چراکه در لحظه امکان فراخوان ۱۲فروند هلی‌کوپتر عملیاتی را داریم.

رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولان کیش برای اختیارات، تامین منابع مالی و نظارت عالی بر طرح‌ها در زمینه ایجاد و استاندارد‌سازی زیرساخت‌های فرودگاهی خاطرنشان کرد: به طور حتم ظرف یک‌سال آینده فرودگاه کیش، الگوی فرودگاه‌های دیگر از نظر زیرساختی و ارائه خدمات و تسهیلات خواهد بود؛ بنابراین با تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های خوب، همه ما ازجمله ایرلاین‌ها باید تلاش کنیم که خدمات‌مان متفاوت باشد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

جزیره کیش؛ در مسیر تحقق عینی شعار ما توانستیم

همچنین، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم گفت: در حوزه هوایی باید انظباطی سختگیرانه داشته باشیم؛ چراکه این حوزه قابل اغماض و گذشت نیست.

کاپیتان محمد محمدی‌بخش افزود: سال گذشته دستور‌العمل‌هایی برای رعایت یکسری استانداردها به تمام مجموعه‌های فرودگاهی ابلاغ کردیم و بر‌اساس آن موظف و ملزم به رعایت موارد شدند که این امر، رقابتی جدی میان مجموعه‌های فرودگاهی جهت دستیابی به استاندارد مدنظر را موجب شد.

وی در ادامه، اجرای سه پروژه مهم حوزه فرودگاهی در استان هرمزگان را توجه به سرپنجه و خط مقدم کشور در برابر دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: ما باید دشمن‌شناس باشیم و توجه به خط مقدم کشور برای مقابله با دشمنان و صیانت از آب و خاک این سرزمین در اولویت کار خود قرار دهیم؛ به همین منظور اولین گواهینامه فرودگاهی را در بندرعباس اعطا کردیم و سپس فرودگاه علی‌ابن‌ابی‌طالب‌(ع) با قابلیت نشست و برخاست هواپیمای مسافربری را در تنب اجرا کردیم و اکنون نیز فرودگاه کیش با دارا بودن استانداردهای مد‌نظر، گواهینامه بین‌المللی را دریافت کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: کیش امروز با انضباط خوب، کار علمی هوشمندانه و دقیق انجام داده و با ‌ممیزی سختگیرانه‌ای که در بازدید تیم ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری بر مبنای ایکائو انجام شد، نمره عالی را کسب کرده است.

محمدی‌بخش تصریح کرد: فرودگاه کیش در حوزه‌های عملیاتی فرودگاهی، دستگاه‌های ناوبری، برج مراقبت، سطوح پروازی، پارکینگ، تسهیلات، گمرک، امنیت، ایکس‌ری و بسیاری موضوعات دیگر، استانداردهایی دارد که بر این اساس موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی شد و امیدواریم این انظباط و استاندارد روز‌به‌روز بیشتر شود.

وی بر توسعه متوازن برای رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: نگاه و تفکر در جزیره کیش نباید به حوزه مسافری محدود باشد و با بهره‌گیری از اقتصاد هوانوردی به عنوان اقتصادی چند‌وجهی، در بحث‌های مختلف مانند کارگو ترمینال و سوخت نیز فعالیت خود را آغاز کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تکمیل این مطلب ادامه داد: کیش در حوزه سوخت می‌تواند به هاب سوخت‌رسانی هوایی بین‌المللی به عنوان یک شاهراه عبوری در منطقه تبدیل شود و این مهم بی‌شک آغاز بسیاری از پیشرفت‌های دیگر خواهد بود.

محمدی‌بخش بر افزایش پروازهای داخلی و راه‌اندازی پروازهای خارجی تاکید کرد و گفت: برخلاف تمام تحریم‌ها و محدودیت‌ها، تعداد زیادی هواپیما وارد کشور شده است و این آمار نشان می‌دهد ظرف ۱۵ماه گذشته بیشتر از زمان برجام هواپیما و هلی‌کوپتر وارد کشور کردیم و بخشی از ناوگان زمین‌گیر نیز به چرخه فعالیت بازگشته که این امر نویدبخش فعالیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتر در آینده نزدیک است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی در جزیره کیش، مصداق عینی شعار «ما توانستیم» است و ما باید به این رویکرد افتخار کنیم.