در نشست بررسی نهایی طرح جامع پل خلیج‌فارس مطرح شد:

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار صربستانی جهت اجرای طرح جامع پل خلیج‌فارس

نشست بررسی نهایی طرح جامع پل خلیج‌فارس جهت انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و اجرای این طرح با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل گروه پرماکس از کشور صربستان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست، اجرای طرح جامع پل خلیج‌فارس را یکی از پروژه‌های اولویت دار منطقه جهت تسهیل فرآیند تجارت و بهبود خدمات‌رسانی اعلام کرد.

علی درویش‌پور در ادامه بر لزوم تامین ضمانت‌نامه بانکی بین‌المللی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی و همچنین آماده‌سازی مقدمات اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید نمود.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند هماهنگی‌هایی در سطح دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و… است که خوشبختانه در حال حاضر اراده جدی جهت اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه وجود دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: پل خلیج‌فارس موجب جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی داخلی و خارجی و در نهایت تحولات اقتصادی کلان در این منطقه خواهد شد.

براساس این گزارش، مدیر گروه پرماکس نیز در این جلسه از اراده جدی این مجموعه جهت اجرای طرح جامع پل خلیج‌فارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

پردراگ ماکسیمویچ همچنین نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح توسعه بندر کاوه، ساخت مسیر ریلی و همچنین مجتمع‌های فولادی موجود در منطقه آزاد قشم همراه با انتقال تکنولوژی و تجربیات اعلام آمادگی کرد.

مدیر گروه پرماکس در پایان اعلام کرد: این مجموعه جهت نهایی شدن توافق و آغاز مراحل اجرای پروژه پس از کسب مجوزهای لازم از دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد.

گفتنی است، طرح جامع پل خلیج‌فارس شامل احداث پل خلیج‌فارس، بزرگراه، مسیر حمل و نقل ریلی و توسعه بندر کاوه و در نهایت اتصال جزیره قشم به کریدور شمال-‌جنوب است.