از سوی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت:

اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز و هفته کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری 32رویداد فرهنگی، هنری، تفریحی، خانوادگی و ورزشی از 18 تا 24آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مرتضی رمضانی‌گالشی با اشاره به برگزاری ۳۲رویداد با رویکرد و محوریت گردشگری خانواده در هفته کیش افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۵رویداد ورزشی، ۱۰برنامه تفریحی-‌خانوادگی و ۷برنامه فرهنگی و هنری برای اجرا در هفته کیش درنظر گرفته شده است.

وی از انجام مکاتباتی با سازمان هواپیمایی کشوری و چارترکنندگان درخصوص افزایش پروازها خبر داد و تاکید کرد: برای سهولت سفر به کیش از طریق مسیر دریایی نیز رایزنی و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته است.

مرتضی رمضانی اظهار داشت: رویداد جزیره گنج با شعار «خاک کیش، گنج در اختیار ما» با همکاری آموزش و پرورش کیش برگزار می‌شود تا اهمیت کیش و ظرفیت‌های کیش به صورت ملی و بین‌المللی نمایش داده شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: جشن هفته کیش در سه جایگاه، واقع در ساحل مرجان از ساعت‌۱۶ تا ۱۸، اسکله تفریحی از ساعت‌۱۹ تا ۲۱ و اسکله میرمهنا از ساعت‌۲۱ تا ۲۳ در روزهای‌۱۸، ۱۹ و ۲۱آبان برگزار می‌شود و فستیوال بازی و ورزش خانواده از ۱۷ تا ۲۳آبان از ساعت۱۶ و ۳۰دقیقه در پارک مینا اجرا می‌شود.

رمضانی مراسم تجلیل از مدال‌آوران در ساعت‌۱۰ در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد کیش و همایش پاکسازی ساحل و دریا در ساعت‌۹ صبح از مقابل کلوپ‌های تفریحی را از برنامه‌های روز ۱۸آبان عنوان کرد و  از اجرای گروه‌های موسیقی آیینی و کارناوال شادی در فرودگاه، بازارها و سواحل در طول هفته کیش خبر داد و اظهار داشت: گردشگران در ۱۹آبان می‌توانند در تور طبیعت‌گردی کیش که از ساعت۱۴ تا ۱۹برگزار می‌شود حضور یافته و با جاذبه‌های طبیعی کیش بیشتر آشنا شوند و در همین روز در همایش شناوران پاراسل و فلای برد تفریحی که از ساعت‌۱۵ در اسکله تفریحی اجرا می‌شود؛ حضور به هم رسانند.

وی با اشاره به روز کیش در ۲۰آبان و برگزاری مراسم گرامیداشت این روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش از ساعت‌۱۹ تا ۲۲ و برگزاری کارناوال خودرویی، موتوری توسط مجموعه تفریحی سافاری کیش در ساعت‌۲۲ و پیاده‌روی خانوادگی از ساعت‌۱۷ از مبدا هتل داریوش به اسکله تفریحی گفت: برگزاری گرامیداشت روز و هفته کیش و ثبت خاطرات ماندگار برای گردشگران مستلزم مشارکت بخش خصوصی است که این مهم صورت گرفته است.

معاون گردشگری سازمان، مسابقه دوچرخه‌سواری کراس‌کانتری برای آقایان و خانم‌ها به ترتیب از ساعت‌۱۳ و ۱۵ از مبدا مجموعه برفی پنگوئن، مسابقات ماهیگیری در ساحل شرکت آب و برق ماهتاب کیش از ساعت‌۱۶ تا ۱۸ و مسابقه مجسمه ساحلی از ساعت‌۱۸ در ساحل پارک ماهیگیر و کارگاه مادر و کودک مداد رنگی ویژه کودکان ۳ تا ۴سال از ساعت‌۱۱ تا ۱۳ در فرهنگسرای سنایی را از دیگر برنامه‌های روز کیش در ۲۰آبان عنوان کرد.

مسابقه ماهیگیری در ۲۱آبان از ساعت‌۱۶ در اسکله تفریحی، برنامه‌های ویژه کودکان در سطح جزیره به همراه جشنواره هفتگی کودک و نوجوان در پارک مینا از ۱۸ تا ۲۴آبان، مسابقه نقاشی از ساعت ۱۹ در پیاده‌رو میدان ساحل و جشن بازگشایی آموزش‌های حضوری زبان‌آموزی و فرهنگی موسسه علوم و فنون کیش از ساعت‌۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای سعدی در ۱۹آبان و مسابقات بولینگ خانوادگی در ۲۲آبان از ساعت‌۲۰ تا ۲۲ در بولینگ مریم از برنامه‌های دیگری که در هفته کیش برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری تایم‌تریل انفرادی در ۲۳آبان در ساعت‌۱۰ از مبدا میدان پرواز خبر داد و افزود: مسابقات یخ‌نوردی در ۲۳ و ۲۴آبان از ساعت‌۱۰ در مجموعه برفی پنگوئن، رالی خودروهای مسافرتی از ۲۲ تا ۲۴آبان در طول روز واقع در پارکینگ پارک شهر و اجرای نمایش عروسکی سعدی کلمب در همین ایام از ساعت‌۱۹ در اسکله تفریحی، برگزاری رویداد جزیره گنج در جایگاه ساحل مرجان، اسکله تفریحی، کشتی یونانی، ساحل مارینا در طول روز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گردشگران در هفته کیش است.

معاون گردشگری در پایان، مهم‌ترین رویداد روز ۲۴آبان‌ماه را برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ بزرگسالان و لیگ برتر از مبدا مجموعه برفی پنگوئن کیش عنوان کرد و خاطرنشان نمود: مسابقات هیجان‌انگیز یخ‌نوردی ویژه دختران و پسران و پیشکسوتان در مجموعه برفی پنگوئن در ۲۴آبان‌ماه برگزار می‌شود.