توسط رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئو‌کنفرانس صورت گرفت:

افتتاح آزمایشگاه مرجع فرآورده‌های نفت و مشتقات گازی قشم

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، پیش‌راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع فرآورده‌های نفت و مشتقات گازی قشم، با 180میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز پنجشنبه (5فروردین) افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، توان بررسی مواد اولیه نفت خام، نفت، گاز و همه محصولات نفتی، مشتقات نفت و گاز و مواد تولیدی در پالایشگاه و پتروشیمی ازجمله ویژگی‌های این مرکز است که با تجهیزات مدرن و تخصصی امکان نمونه‌برداری و انجام همه آزمایش‌های مرتبط با این حوزه را داراست.

این آزمایشگاه مجوز خود را از وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد دریافت کرده و به عنوان مرجع رسمی آزمایش‌های اختصاصی نفت به شمار می‌رود.

راه‌اندازی این مرکز برای توسعه زیرساخت‌های هاب نفت و انرژی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است که ۳۰نفر اشتغال در زمان ساخت ایجاد کرد و با بهره‌برداری از آن ۲۰نفر در این مرکز مشغول به فعالیت شده‌اند.

با تفویض اختیار انجام شده به شرکت، تاییدیه لازم برای صادرات و واردات همه محصولات و مواد اولیه توسط این آزمایشگاه در قشم انجام می‌شود که کاهش زمان و هزینه، کم کردن بروکراسی اداری و تسریع در امور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه نفت و انرژی در قشم را در پی دارد.

شایان ذکر است، ۱۲طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در ۲بخش سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰میلیون دلاری و ۳۱هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال‌۱۴۰۰ توسط رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، این طرح‌ها در زمان ساخت برای یک هزار و ۲۸۶نفر و پس از بهره‌برداری برای ۴هزار و ۱۲۲نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.