با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور 26پروژه در منطقه آزاد قشم افتتاح شد:

افتتاح ابرپروژه‌های زیرساختی، تحول‌آفرین در توان تولیدی جزیره قشم

بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم به ظرفیت 320مگاوات و 25پروژه عمرانی، شهری و بهسازی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری در منطقه آزاد قشم به افتتاح رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح این ۲۶پروژه بیان کرد: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد به‌عنوان محوری‌ترین پروژه این افتتاح، با سرمایه‌گذاری ارزی ۹۰میلیون یورو و ۶۰۰میلیارد ریالی، برای ۶۸۲نیرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال به همراه داشته است.

افشار فتح‌الهی، نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد را ثمره همت و تلاش متخصصان و جوانان بومی کشور دانست و گفت: این نیروگاه، یکی از پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد قشم محسوب می‌شود که ضمن تامین انرژی برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی، قابلیت تامین بخشی از برق سرزمین اصلی و استان هرمزگان را نیز دارا است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه در قشم می‌توان برق را به سرزمین اصلی صادر کرد، افزود: دسترسی به بازار گسترده سرزمین اصلی، کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه و وجود ۱۷میدان نفتی و گازی در کنار دسترسی به آب‌های بین‌المللی، جزیره قشم را به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت گاز، پتروشیمی و انرژی تبدیل کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به ۲۵پروژه عمرانی، شهری و بهسازی قابل ‌افتتاح، ادامه داد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰۷میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۴۷۷نیرو به‌صورت مستقیم و ۹۵۴نیرو به‌صورت غیرمستقیم، آماده افتتاح توسط ریاست محترم جمهوری است.

به گفته فتح‌الهی؛ این پروژه‌ها در حوزه توسعه فضای سبز و بهسازی محیط و معابر شهری، احداث بوستان و بلوارهای روستایی و ساماندهی معابر روستایی می‌باشند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم به‌عنوان قطب نفت، انرژی، صنعت، تجارت و اقتصاد دریامحور در کشور شناخته ‌شده که علاوه‌بر آن باید به ظرفیت گردشگری منحصربه‌فرد آن نیز اشاره کرد.

گفتنی است، ۲۶پروژه زیرساختی منطقه آزاد قشم، به‌صورت ویدئوکنفرانسی توسط ریاست محترم جمهوری، صبح امروز (پنجشنبه ۲۹اردیبهشت‌ماه) با حضور  افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح شد.