با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفت:

افتتاح فاز توسعه تولید جلبک دونالیلا سالینا در شرکت زیست پالایشگاه ریزجلبک کشور در قشم

فاز توسعه تولید جلبک دونالیئلا سالینا در شرکت دانش‌بنیان زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم در مساحتی حدود هفت‌و‌نیم هکتار در استخرهای روباز، با حضور افشار رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره قشم افتتاح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، ظهر امروز پنج‌شنبه (۲۴شهریور‌ماه‌۱۴۰۱) با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان، فاز توسعه جلبک دونالیلا سالینا در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ریزجلبک کشور در جزیره قشم افتتاح شد.

شرکت دانش‌بنیان زیست پالایشگاه ریزجلبک قشم در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری با شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است؛ در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار و سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۵۱میلیارد تومان، ضمن توسعه فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری، برای ۴۳نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

این شرکت در فاز تولید ریزجلبک اسپیرلینا با ظرفیت ۲٫۵تن در هکتار در طول یک‌ماه، به شیوه پرورش در حوضچه‌های روباز، توانسته در صنعت غذایی و دارویی کشور نقش‌آفرینی کند‌‌.

با افتتاح فاز تولید جلبک دونالیئلا سالینا با ظرفیت تولید ۵۰۰کیلوگرم بر هکتار در طول یک‌سال، این شرکت توانسته در مبحث صنعت غذایی و آرایشی و بهداشتی نیز تحول‌آفرین باشد.

در این فاز به مساحت ۷٫۵هکتار، برای ۱۲نیروی بومی اشتغال‌زایی شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از بخش‌های پرورشی و آزمایشگاهی این شرکت بازدید و دستوراتی در راستای حل مشکلات و توسعه این مجموعه صادر نمود.

گفتنی است، شرکت دانش‌بنیان زیست پالایشگاه ریزجلبک قشم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه زیست فناوری در خاورمیانه است که تمرکز آن بر روی کشت پرورش و تکثیر ریزجلبک‌ها و انواع آبزیان می‌باشد.

شایان ذکر است، این شرکت با دارا بودن تجربه تحقیقاتی و دانش فنی پرورش جلبک‌های آب شور و شیرین، توانسته محصولات متنوع دانش‌بنیان را تولید و در زمینه ارتقاء تولید ملی و اقتصاد دانش‌بنیان گام بردارد. محصولات این شرکت دارای کاربرد‌های متنوعی در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی است که می‌تواند آغازگر تحولی در حوزه این‌گونه تولیدات، در کشور باشد.