افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-‌قطر تا پایان سال‌۹۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-‌قطر تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر مسافر، امکان جابه‌جایی خودرو از طریق این خط کشتیرانی وجود خواهد داشت. به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیاوش ارجمندزاده در مورد آخرین وضعیت افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر، اظهار کرد: امور مربوط به اسکله […]

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-‌قطر تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر مسافر، امکان جابه‌جایی خودرو از طریق این خط کشتیرانی وجود خواهد داشت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیاوش ارجمندزاده در مورد آخرین وضعیت افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر، اظهار کرد: امور مربوط به اسکله مسافری در حال پیشبرد است و برای اینکه بتوانیم کشتی‌های رورو را پهلو دهیم، باید عمق آب افزایش یافته و پایه‌های پهلوگیر اسکله تغییر کنند تا متناسب با کشتی‌های سایز بزرگ پهلوگیری انجام شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی موانع دریایی روی اسکله خدمات بندری وجود دارد که چند سالی است از رده خارج شده‌اند اما مطالعات مربوط به خارج‌سازی پایه‌های اسکله و ایجاد پایه‌های جدید تا پایان مهرماه صورت گرفت و تا پایان آبان‌ماه نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه تردد در خط کشتیرانی مربوطه موجب اقتصادی شدن خط مسافری می‌شود، بیان کرد: در کشتی رورو علاوه بر مسافر، کالا (خودرو) نیز حمل می‌شود و از سوی دیگر نیز در مسیر قطر هم مسافر و هم کالای یخچالی وجود دارد و این کشتی‌ها می‌توانند کامیون یخچال‌دار نیز حمل کنند.

ارجمندزاده افزود: در حال حاضر نیز تردد از بوشهر به قطر از طریق خط مسافری انجام می‌شود اما سایز کشتی‌ها کوچک است و زمان‌بندی مشخصی ندارد، بنابراین قصد داریم با با ایجاد خط و زمان‌بندی درست از بوشهر به قطر خط کشتیرانی بوشهر به قطر را تا پایان سال جاری جهت تردد کشتی‌های رو‌رو افتتاح کنیم.

به گفته وی، کشتی سانی موجود ۲۲۰نفر ظرفیت مسافری و حدود ۴۰ تا ۵۰خودروی سواری و ۴۰خودروی سنگین ظرفیت حمل بار دارد و با توجه به مدت زمان سفر دارای کابین است که این مسئله شرایط را برای مسافران در طول سفر تسهیل می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ادامه داد: اگر شرایط فراهم باشد یک کشتی سانی دیگر نیز جهت تردد در این مسیر اضافه خواهد شد.

ارجمندزاده با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در صورت وجود تقاضا قصد دارد، علاوه بر دایر کردن این خط برای جابه‌جایی بار و مسافر، برنامه کروز را نیز مدنظر قرار دهد، گفت: در صورت وجود تقاضا، زیرساخت‌های لازم فراهم خواهد بود و این امکان وجود دارد تا با کشتی کروز طی چند روز در بنادر خلیج فارس اعم از داخلی یا خارجی تردد کرد.

وی تاکید کرد: ترمینال مسافری، محوطه و اسکله رمپ وجود دارد و شرایط برای پهلوگیری کشتی‌های کروز یا رورو مهیاست.