با حضور مشاور رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

افتتاح «دفتر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون»

با حضور مشاور رئيس‌جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري‌-صنعتي و ويژه اقتصادی، «دفتر اجرايي منطقه آزاد اينچه‌برون» افتتاح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسن ملک‌حسینی که با حکم سعید محمد به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی شد، با حضور در دفتر اجرایی این منطقه در شهر گرگان رسما کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است، مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون در گلستان روز جمعه (۵آذرماه) در مراسمی با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و اقتصادی ویژه و وزیر امور اقتصادی و دارایی معرفی شد.

سعید محمد در این مراسم، منطقه آزاد انزلی را به عنوان معین منطقه آزاد اینچه‌برون معرفی کرد‌‌.

لازم به ذکر است، اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی‌برون از توابع شهرستان ۳۷۰هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه‌برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندر ترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه‌آهن بین المللی قزاقستان، ترکمنستان، ایران و گذر آن از اینچه‌برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.