مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

افتتاح رسمی پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم توسط رئیس‌جمهوری

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افتتاح رسمی پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم توسط رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در بازدید از این پالایشگاه در جمع خبرنگاران گفت:  پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم به دست دکتر سید‌ابراهیم رئیسی به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساخت این پالایشگاه را در جزیره قشم زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های کلان توسط بخش خصوصی ارزیابی کرد و افزود: قشم برای سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بی‌نظیر، بسیار مناسب و مساعد دارد و از درآمدزایی ارزی بسیار بالایی هم برخوردار است.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها اجرای پروژه های بسیار خوبی است که در سال‌های اخیر در جزیره صورت گرفته است.

به گفته سعید محمد؛ پروژه احداث پالایشگاه بهین پالایش نفت قشم نیز ازجمله این پروژه‌ها است که با ظرفیت تولید‌ ۳۵هزار تن بشکه قیر در روز فاز اول آن آماده بهره‌برداری است و فاز دوم آن هم با ظرفیت تولید ۳۵هزار بشکه نفت سنگین با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون تن قیر و ۶٫۵میلیون بشکه نفت سبک در این پالایشگاه تولید می‌شود، تصریح کرد: تولیدات این پالایشگاه عموما صادراتی خواهد بود و ارزش افزوده بسیار خوبی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان، وجود چنین واحدهای بزرگ تولیدی و همچنین بانکرینگ را در جزیره قشم نشانه مساعد بودن شرایط این جزیره برای سرمایه‌گذاری خواند و از بخش خصوصی، بانک‌ها و علاقه‌مندان  دعوت کرد در جزیره قشم سرمایه‌گذاری نمایند.