مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

افتتاح طرح‌هایی به ارزش بیش از ۴۵۰میلیارد تومان در جزیره کیش

با حضور رئیس جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس، 7طرح عمرانی و صنعتی به ارزش 450میلیارد تومان در منطقه آزاد کیش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین بهره‌برداری از ۷طرح عمرانی و صنعتی که با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و از طریق ویدئوکنفرانس، صبح پنجشنبه (۲۹اردیبهشت‌ماه) برگزار شد؛ ضمن قدردانی از زحمات سرمایه‌گذاران، پیمانکاران، مدیران، مهندسان، کارشناسان و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این طرح‌ها در منطقه آزاد کیش، گفت: همه، سعی و تلاش خود را برای اتمام این طرح‌ها به‌کار گرفتند که این مهم قابل‌تقدیر است.

مهدی کشاورز افزود: در جزیره کیش ۷طرح عمرانی و صنعتی مربوط به ۵طرح کلی ساماندهی کیش به ارزش ۸۰میلیارد تومان و همچنین دو پروژه در حوزه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی به ارزش ۳۷۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تعداد ۴۶۲فرصت شغلی جدید؛ ۱۵۴نفر به صورت مستقیم و ۳۰۸نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه آزاد کیش ایجاد شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ هر یک از این طرح‌ها در زمان اجرا بالغ‌بر ۱۰۰۰نفر اشتغال جاری داشته که میزان ثابت اشتغال آن پس از بهره‌برداری مشخص شده است.

کشاورز با اشاره به رویکرد علمی و بهینه‌سازی روش‌های اجرا و ساخت، اظهار کرد: با استفاده حداکثری از توان و تجهیزات داخلی برای طرح‌هایی که در سال‌۱۴۰۱ باید آماده افتتاح باشند، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان نمود: با تاکید رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از آمادگی صددرصدی انجام طرح‌های در دست اقدام با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳هزار میلیارد تومان برخورداریم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، اتمام پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش است که ساخت آن بالغ‌بر ۱۰سال زمان برده و از سال گذشته تسریع در روند عملیات اجرایی آن در دستورکار قرار گرفته است و امیدواریم تا شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کشاورز بیان داشت: پروژه دیگر، تکمیل عملیات ساخت باند فرودگاه منطقه آزاد کیش است که بیش از ۱۰سال پیگیری شده و با مساعدت‌های صورت گرفته، با ارتش جمهوری اسلامی ایران به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم این طرح نیز تا شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: جزیره کیش به دلیل تشابه آب و هوایی و نزدیکی فاصله با کشور قطر و داشتن زیر‌ساخت‌های هتلی و گردشگری، به عنوان یکی از کانون‌های جذب گردشگران و هواداران فوتبال در ایام جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر معرفی شده است.

کشاورز اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به محدودیت زمان باقی مانده، کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط همچون گذشته با جدیت و سرعت بیشتر نسبت به رفع مشکلات زیرساختی این جزیره که تصمیم‌گیری آن خارج از اختیارات سازمان است، اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: سه زمین فوتبال در جزیره کیش تا شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید و انتهای زمانی برای سایر پروژه‌هایی که به صورت مختلف از سال‌های گذشته نیمه‌تمام مانده در نظر می‌گیریم تا هر پروژه‌ای که به هر دلیلی انجام نشده، تا پایان سال‌۱۴۰۱ افتتاح گردد.