توسط ریاست محترم جمهوری انجام گرفت:

افتتاح فاز نخست تامین پیش‌نیازهای پالایشگاه بهین پالایش قشم

فاز نخست تامین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر بهين پالایش قشم با سرمایه‌گذاری 76میلیون دلاری توسط شرکت قشم مولد در سال جهش تولید به دست رئیس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با افتتاح فاز نخست تامین پیش‌نیازهای پالایشگاه بهین پالایش قشم، ۲۱مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین و ۳۸هزار تُن بخار در روز تولید می‌شود.

برق، آب و بخار تولید شده در این فاز به‌ عنوان پیش‌نیازهای تولید قیر پالایشگاه بهین پالایش قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این شرکت بتواند به تولید روزانه ۳۵هزار بشکه قیر دست ‌یافته و بخشی از نیاز کشور به این ماده موردنیاز در پروژه‌های زیربنایی را مرتفع کند.

این فاز ظرفیت تولید ۷۰مگاوات برق و تامین آب و بخار مورد نیاز سایر پالایشگاه‌های جزیره قشم را نیز خواهد داشت که با استفاده از توان نیروهای متخصص ایرانی به بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه در زمان ساخت برای ۱۵۰نفر شغل ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری به ۴۵نیروی کار ثابت نیاز دارد.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه ۲۵دی‌ماه‌۹۹، در جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور، ۲۷پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی با اعتبار ارزی ۲۴۰میلیون دلار و ریالی ۱۷هزار و ۴۳۰میلیاردی در پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری که برای جامعه محلی، دو هزار و ۲۶۳فرصت شغلی ایجاد کرده، افتتاح شد.