توسط دکتر روحانی و از طریق ویدئوکنفرانس صورت پذیرفت:

افتتاح مجتمع تجاری، اقامتی و تفریحی ۱۴۷هزار متری معراج در قشم

مجتمع تجاری، اقامتی و تفریحی معراج با 147هزار متر مربع زیربنا و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهوری به ثمر نشست.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مبلغ سرمایه‌گذاری این طرح ۱۷هزار میلیارد ریال است که در هشت طبقه با هدف افزایش سرانه فضای تجاری، اقامتی و تفریحی شهر قشم ساخته شده است.

زیرزمین این مجتمع، پارکینگی با ظرفیت ۸۰۰خودرو، سه طبقه با یکهزار و ۶۵۰واحد تجاری و ۲هزار و ۴۰۰مترمربع فضای شهربازی و یک طبقه اختصاصی برای رستوران‌ها، از مشخصات دیگر این طرح عمرانی است.

سه طبقه فضای هتلینگ در طبقه‌های پنج تا هفت این مجتمع  با ۲۱۰واحد شامل سوئیت‌های یک، دو و سه خوابه بیش از ۷۵۰تخت به ظرفیت اقامتی جزیره قشم اضافه کرد.

همچنین محوطه هشت هزار متری روبه دریای این مجتمع ظرفیتی برای افزایش فضای رفاهی و تفریحی شهر قشم است. این پروژه در زمان ساخت ۵۵۰نیرو و در زمان بهره‌برداری، سه هزار و ۶۰۰نیرو را صاحب شغل کرده است.

شایان ذکر است، ۱۲طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در ۲بخش سرمای‌گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰میلیون دلاری و ۳۱هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۰توسط رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، این طرح‌ها در زمان ساخت برای یکهزار و ۲۸۶نفر و پس از بهره‌برداری برای چهار هزار و ۱۲۲نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.