با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام پذیرفت:

افتتاح مدرسه ابتدایی هوشمند پاسارگاد در روستای زینبی جزیره قشم

مدرسه ابتدایی هوشمند هفت‌کلاسه پاسارگاد با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیر مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، امام‌جمعه شهرستان قشم، نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم در روستای زینبی افتتاح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح این مدرسه، اظهار داشت: مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند و افتتاح این مدرسه یکی از بهترین اتفاقات در حوزه آموزش برای ساکنان جزیره قشم است.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: ساخت مدرسه ابتدایی هوشمند در این منطقه اقدام شایسته‌ای بود که مجموعه انرژی‌گستر پاسارگاد در راستای عمل مسئولیت اجتماعی خود اجرایی کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش در سیاستگذاری‌های منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: رفع مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای تقویت تجهیزات لازم برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش جزیره در اولویت برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد و امیدواریم با همکاری سایر مجموعه‌ها شاهد پیشرفت و بهبود این وضعیت باشیم.

همچنین، امام‌جمعه شهرستان قشم در این مراسم اظهار داشت: انجام مسئولیت اجتماعی توسط مجموعه‌های اقتصادی به رفع محرومیت در مناطق مختلف کمک می‌کند‌.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی تصریح کرد: می‌توان با هدفگذاری دقیق ضمن رفع نیاز حوزه‌های آموزشی و اجتماعی، شاهد زمینه‌سازی برای رشد جامعه محلی و ایجاد امیدواری در میان مردم باشیم.

در ادامه، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد تا این پروژه تبدیل به الگویی برای اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش که سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، باشیم.

احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: از سال‌های دور در سرانه فضای فیزیکی آموزش جزیره قشم محرومیت‌هایی وجود داشت که امیدواریم با اجرای چنین پروژه‌هایی، شاهد رفع این مسائل در جزیره قشم باشیم.

همچنین، مدیرعامل بانک پاسارگاد در این آیین اظهار داشت: مجموعه انرژی‌گستر پاسارگاد در جزیره قشم در حوزه ساخت پالایشگاه، نیروگاه، اسکله نفتی و آب شیرین‌کن فعالیت می‌کند.

مجید قاسمی همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک علاوه‌بر فاز دوم پالایشگاه نفت سنگین بهین پالایش، مجموعه پالایشگاهی جدیدی در جزیره قشم پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت نفت طراحی و اجرایی شود.

گفتنی است، مدرسه هوشمند پاسارگاد دارای هفت کلاس، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات و زمین‌های ورزشی فوتبال و بسکتبال در راستای مسئولیت اجتماعی توسط مجموعه انرژی‌گستر پاسارگاد در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد.