گام بزرگ منطقه آزاد کیش در توسعه اکوسیستم نوآوری:

افتتاح مرکز نوآوری کیش توسط رئیس‌جمهور

مرکز نوآوری کیش با محوریت شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اکوسیستم نوآوری، استارت‌آپی، اقتصاد دریا، محیط زیست دریا و گردشگری دریایی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح می شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر مرکز نوآوری کیش، بر اقدامات موثر و ارزشمندی در راستای حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و استارت‌آپی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق صادراتی، استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های ریسک‌پذیر در این مرکز، جزیره کیش به عنوان نقطه اتصال ملی و بین‌المللی و نقطه عطفی برای پایلوت در سایر مناطق آزاد و در سطح کشور مطرح شده است.

مسعود توفیقی درخصوص برنامه راهبردی و چشم‌انداز مرکز نوآوری کیش افزود: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه محصولات فناورانه در حوزه اقتصاد دریا، سواحل و جزایر آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مراکز نوآوری دانشگاه‌های امیرکبیر و علم و صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب دهنده‌ها و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در این مجموعه استقرار یافتند.

مدیر مرکز نوآوری کیش درخصوص استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: از نیمه دوم سال‌۱۳۹۸ بیش از ۱۶۵شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناورانه درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش را داشتند که از این تعداد، ۶۱شرکت پذیرفته شده‌اند و تاکنون ۲۶شرکت در مرکز نوآوری کیش استقرار یافته‌اند و شرکت‌های دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

توفیقی بر لزوم اهمیت ایجاد بسته‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری کیش اشاره داشت و افزود: با تدوین نظام‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، از همه بخش‌های این زنجیره اعم از فیزیکی، مالی و توسعه بازار حمایت می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری کیش با بیان این که مرکز نوآوری کیش قصد ایجاد صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری برای تامین منابع مالی جهت گسترش فناوری در این منطقه دارد، اظهار داشت: این صندوق با اعطای تسهیلات مالی به منظور ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا، تولید نیمه صنعتی طرح‌های پژوهشی و فناورانه کاربردی، ارائه خدمات کارشناسی و ارزیابی طرح‌های فناورانه حمایت می‌کند.