همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری صورت گرفت:

افتتاح نخستین موزه شخصی جزیره قشم

همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری، نخستین موزه شخصی جزیره قشم افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نخستین موزه شخصی جزیره با نام «موزه خالو صالح» در روستای طولای قشم، همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری و با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان، جمعی از کارشناسان این اداره، دهیار و شورای روستای طولا، فعالان دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری قشم افتتاح شد.

صالح روزبه، بهره‌بردار این موزه شخصی است که از ۱۰سال پیش جمع‌آوری اشیاء قدیمی و باستانی را با هدف حفظ و معرفی میراث گذشتگان به نسل جوان جزیره، مردم کشور و جهان آغاز کرد.

وی هم‌اکنون ۳۵۵قطعه با شناسنامه کامل که شامل ظروف، ابزار و ادوات کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی و لنج سازی، پوشاک و… می‌شود را به کمک مردم روستاهای مختلف در موزه خود گردآوری کرده است.

خالو صالح ضمن تبریک هفته گردشگری، از خدمات و همکاری‌های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد و از گردشگران جزیره دعوت کرد تا با بازدید از این موزه، با حافظه تاریخی و فرهنگ جزیره در حوزه های مختلف آشنا شوند.

مدیران دفاتر مسافرتی و اعضای انجمن راهنمایان گردشگری با حضور در فم‌توری که به مناسبت هفته گردشگری توسط مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار گردید و شامل برنامه‌های افتتاح و بازدید از اماکن اقامتی، موزه‌ها و مراکز گردشگری جزیره است، با بهره‌برداران هتل‌ها، کاشانه‌های مهمان و موزه‌ها از نزدیک آشنا شدند که به تعامل این دو گروه فعال در صنعت گردشگری قشم کمک زیادی خواهد کرد.

گفتنی است، ۶موزه شخصی در قشم وجود دارد که با دریافت مجوزهای لازم و استانداردسازی مناسب به زودی وارد چرخه پذیرش گردشگر خواهند شد.