با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای مناطق آزاد کشور در قشم

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، نخستین هنرستان هنرهای زیبا مناطق آزاد کشور ویژه بانوان با حضور امام جمعه شهرستان قشم و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در جریان افتتاح این هنرستان اظهار داشت: برای ارتقای بار علمی علاقه‌مندان به هنر در این منطقه، هنرستان هنرهای زیبا قشم ویژه دختران با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه رشته موسیقی، نقاشی و نمایش در این منطقه راه‌اندازی شد.

علیرضا کمساری ادامه داد: هم‌اینک ۱۶هنرجو برای استفاده از دو رشته نقاشی و نمایش ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم با توجه به علاقه‌مندان هنر در این جزیره برای سال‌های آینده، رشته‌های دیگر هنری را در این هنرستان فعال کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، نگارخانه اردیبهشت هم از دیگر اقداماتی بود که برای نخستین بار در قشم با هدف نمایش آثار هنرمندان با مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد راه‌اندازی شد.

کمساری با اعلام اینکه در این جزیره هشت انجمن هنری فعال داریم که ۲۰۰نفر تنها در انجمن نمایش عضویت دارند، افزود: متاسفانه زیرساخت تنها پلاتو قشم شرایط مطلوبی برای اجرای برنامه‌های نمایش هنرمندان را ندارد.

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پس از شنیدن این سخنان اعلام کرد: یک پلاتو کامل در زمینی به مساحت ۲۰۰مترمربع تا پایان امسال برای هنرمندان گروه نمایش با هزینه سازمان منطقه آزاد قشم ساخته خواهد شد‌‌.