افتتاح نخستین کارخانه مبلمان‌سازی کیش توسط رئیس‌جمهور

تنها شرکت مبلمان‌سازی جزیره کیش، طرحی که در زمینی به مساحت 3300مترمربع توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده، به زودی توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، شرکت سام چوب کیش نخستین و تنها کارخانه بزرگ و مدرن تولید مبلمان در این جزیره زیباست و علاوه بر تامین نیاز مبلمان مسکونی و خانگی ساکنان کیش، به دیگر مناطق کشور صادرات خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مبلمان‌سازی سام چوب کیش با بیان این که این کارخانه در بنایی بالغ بر ۲۶۴۰مترمربع احداث شده است، گفت: این کارخانه با سرمایه در گردش ۳۰میلیارد تومان و فروش ماهانه ۵میلیارد تومان؛ نسبت به شغل‌های دیگر، از سرمایه در گردش بیشتری برخوردار است.

حسن شاه‌حسین دستجردی اظهار داشت: فعالیت این شرکت در حد و اندازه‌ای کوچک در سال‌۹۴ در یک ملک اجاره‌ای به مساحت ۲۵۰مترمربع آغاز شد و اکنون در ادامه فعالیت‌ها به کارخانه‌ای مجهز با دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز تبدیل شده است. با حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، در آینده با راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه، بیش از ۱۵۰فرصت شغلی جدید در این مجموعه فراهم می‌شود.

وی افزود: این کارخانه در فاز نخست با تعداد ۷۲نفر نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از رسیدن به تولید انبوه، تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مبلمان‌سازی سام چوب کیش، تولیدات مصنوعاتی چوبی این کارخانه را «سرویس خواب، کمد، مبلمان» برشمرد و اظهار کرد: تولید مبلمان مدرن تمام پارچه نیز بخش دیگری از فعالیت کارخانه مبلمان‌سازی سام چوب کیش هست که در دستورکار این مجموعه قرار گرفته است.

دستجردی با بیان این که تولیدات روزانه این مجموعه ۱۰ست مبلمان ۷نفره، ۳نفره، ۲نفره و ۲عدد تک‌نفره است، گفت: سرویس خواب چوبی نیز روزانه ۵ تا ۷ست تولید می‌شود و با افزایش نیروی انسانی، تولیدات این کارخانه به ۳۰ست مبلمان در روز خواهد رسید.

وی درخصوص تامین مواد اولیه محصولات تولیدی این کارخانه خاطرنشان کرد: برخی از مواد اولیه مورد نیاز ازجمله اسفنج و کش، چوب سفید روسی و راش گرجستان، از انزلی وارد می‌شود و به علت عدم تولید داخلی، پارچه مبل از پارچه‌های ترک و چینی درجه یک براساس سلیقه سفارش دهنده در جزیره کیش و سرزمین اصلی به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مبلمان‌سازی سام چوب کیش افزود: مشهد، اصفهان، گرگان، ساری، شیراز، اهواز، کرمان و تهران شهرهایی هستند که از تولیدات این کارخانه استفاده می‌کنند.

دستجردی تصریح کرد: تولیدات این کارخانه از نظر کیفیت و بسته‌بندی، یک محصول درجه یک که قابلیت رقابت در بازار خارجی را دارد، جایگزین مناسبی برای کالای خارجی است.

وی، اشتغال‌زایی و جذب نیروی انسانی بومی و غیربومی را یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این کارخانه عنوان کرد و اظهار داشت: کارخانه مبلمان‌سازی سام چوب کیش در مقایسه با دیگر کارخانه‌ها، اتکا بر توانمند‌سازی نیروی انسانی در بخش‌های نجاری، زیرکاری، خیاطی، زیرکوبی، بسته‌بندی و لجستیک را دارا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مبلمان‌سازی سام چوب کیش بر لزوم اهمیت رونق اقتصادی صنعت مبلمان کشور اشاره داشت و گفت: با افزایش کیفیت تولیدات این کارخانه، تلاش می‌کنیم مشتریانی را جذب کنیم که به عنوان وارد کننده در این زمینه فعالیت داشتند و این مهم تاثیر بسزایی جهت جلوگیری از خروج ارز دارد.

گفتنی است، توسعه بخش تولید تشک تختخواب، یکی از برنامه‌های دیگر این کارخانه است و قابلیت رقابت در بازارهای خارجی را دارد.