با حضور حمیدرضا مومنی و معاون حقوق بشر وزیر دادگستری انجام پذیرفت:

افتتاح نخستین کلینیک حقوق کودک مناطق آزاد کشور در جزیره قشم

نخستین کلینیک حقوق کودک در مناطق آزاد کشور با حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمود عباسی در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: هدف از ایجاد این کلینیک، آموزش و ترویج حقوق کودک، معاضدت حقوقی و مشاوره به خانواده‌ها و مردم است.

دبیر مرجع کنوانسیون ملی حقوق کودک کشور ادامه داد: این کلینیک زمینه تحول در احیای حقوق کودکان و حمایت از این قشر در قشم را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری امروز در این حوزه، منافع مهمی برای آینده‌سازان فردا دارد.

به گفته معاون وزیر دادگستری؛ کلینک‌های حقوق کودک بهترین ابزار مدیریت آسیب‌های اجتماعی هستند که در آن حقوقدان‌ها، مشاوران، وکلا و مددکاران اجتماعی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حقوقی کودکان گام برمی‌دارند.

عباسی در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای قشم برای انجام فعالیت کلینیک حقوق کودک، اضافه کرد: افتتاح این مرکز در جزیره قشم، ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی دارد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تحول در این حوزه را شاهد باشیم.

دبیر مرجع کنوانسیون ملی حقوق کودک کشور با بیان اینکه این کلینیک، اولین مورد در مناطق آزاد کشور است، ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره قشم در بحث عدالت، استعداد لازم برای شهر ترمیمی دارد، زمینه تحول در مناطق آزاد از این نقطه شروع می‌شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در پایان تصریح کرد: خدمات این کلینیک شامل همه کودکان ازجمله فرزندان مردم کشورمان و اتباع خارجی می‌شود و در آن آموزش‌های همگانی و ارائه خدمت رایگان است.

گفتنی است، در آیین افتتاح نخستین کلینیک حقوق کودک قشم، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم، رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.