فاز دوم افتتاح پروژه‌ها در دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

همزمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی 71پروژه سرمایه‌گذاری، صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (9شهریورماه) به صورت همزمان و با فرمان رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس آغاز خواهد شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خردادماه سال جاری شاهد اجرای بیش از ۶۱هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و افتتاح ۸۲پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین‌بار افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۷۱پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه‌ها در دولت سیزدهم، ۴منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و ۵منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۱۸۰هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

بهره‌برداری از ۵۱پروژه با ارزش بیش از ۶۳هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۷هزار و ۷۴۱نفر است که از این تعداد برای ۵هزار و ۷۴۳نفر به صورت مستقیم و ۱۱هزار و ۹۹۸نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

همچنین، از مجموع ۲۰پروژه‌ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ‌زنی می‌شود؛ برای ۲هزار و ۸۰۶نفر به صورت مستقیم و برای ۲هزار و ۴۸۹نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم را به همراه خواهد‌.