افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۳پروژه با ۹۳۲میلیارد تومان در ارس

همزمان با هفته دولت ۴۵پروژه صنعتی، عمرانی، دانش‌بنیان، گردشگری، کشاورزی و زیربنایی با ۳۵۱میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی احداث هشت پروژه نیز با ۵۸۷میلیارد تومان با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش اخبار […]

همزمان با هفته دولت ۴۵پروژه صنعتی، عمرانی، دانش‌بنیان، گردشگری، کشاورزی و زیربنایی با ۳۵۱میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی احداث هشت پروژه نیز با ۵۸۷میلیارد تومان با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس میزان اشتغال‌زایی پروژه‌های افتتاح شده را ۲۷۷نفر و پروژه های کلنگ‌زنی شده را ۶۵۷نفر اعلام کرد.

محسن نریمان گفت: بیشترین میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها مربوط به یک طرح گلخانه‌ای با ۴۷۰نفر اشتغال‌زایی است.

نریمان مجموع اشتغال‌زایی پروژه‌های افتتاح شده و طرح‌های کلنگ‌زنی شده را ۹۳۴نفر اعلام کرد و افزود: از این بین ۷۲۷نفر اشتغال‌زایی با ۳۳پروژه و طرح و با ۵۵۷میلیارد تومان سهم محدوده جلفا، ۱۷۵نفر با ۱۴پروژه و طرح و با ۳۷۱میلیارد تومان سهم محدوده خداآفرین و ۲۰نفر اشتغال‌زایی با شش پروژه و طرح و با هشت میلیارد و ۷۲۵میلیون تومان سهم محدوده نوردوز است.

وی گفت: در بخش صنعت ۱۱پروژه با حدود ۲۹میلیارد تومان و ۱۷۳نفر اشتغال، در بخش مرکز رشد یک پروژه با ۶۰میلیارد تومان و پنج نفر اشتغال، در بخش گردشگری دو پروژه با چهار و نیم میلیارد تومان و ۲۵نفر اشتغال، در بخش کشاورزی ۱۰پروژه با حدود ۲۳۲میلیارد تومان و ۵۴نفر اشتغال، در بخش زیربنایی یک پروژه با ۱۸۰میلیارد تومان و در بخش عمرانی ۱۹پروژه با حدود ۸۰میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در بخش کشاورزی سه طرح با ۵۸۳میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۶۴۵نفری و در بخش عمرانی پنج طرح با بیش از سه میلیارد تومان در محدوده‌های جلفا و خداآفرین کلنگ‌زنی شد.