افتتاح پروژه‌های جدید در منطقه آزاد قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور

با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پروژه‌های عمرانی، گردشگری، تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 4هزار و پانصد میلیون ریال چهارشنبه (13شهریورماه) افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، این پروژه‌ها شامل تولید انواع لوازم آرایشی-‌بهداشتی، تولید ماهی خشک، ۳واحد تولیدکننده انواع سیگار و سیگارت، ۳شرکت تولیدی پرورش میگو و همچنین بهره‌برداری از ۲کمپ پارک در روستاهای لافت و ریگو است.

با ساخت و بهره‌برداری این پروژه‌ها، ۵۴۸نفر اشتغال‌ ایجاد شده و زمینه رونق اقتصادی قشم بیش از پیش فراهم می‌شود.

همچنین دو کمپ پارک بزرگ در روستای لافت و ریگو به ترتیب با ۱۶هزار و ۳۵۰ و ۳۱هزار مترمربع با حضور مرتضی بانک افتتاح خواهد شد.

بازدید از پروژه‌های خط تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی انرژی گستر قشم، اراضی آماده‌سازی ۹۸ و ۷۴هکتاری و قطعه ۳بزرگراه خلیج فارس، پروژه‌های قطعه‌۱ و ۲ بزرگراه مرکزی، پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت و بازدید از برج مراقبت (۳۰متری) و ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه از دیگر برنامه‌های مشاور رئیس‌جمهور در این سفر است.

گفتنی است؛ قشم بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان دارای ۱۵۰هزار جمعیت است که بخشی از آن در منطقه آزاد و مابقی در منطقه ویژه اقتصادی واقع شده است.