معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

افتتاح ۱۱پروژه عمرانی در جزیره کیش همزمان با هفته دولت

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم‌اکنون انجام 30پروژه به شرکت عمران و خدمات ابلاغ شده است تا پیگیری را برای تکمیل و راه‌اندازی انجام دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مصطفی خانزادی با اشاره به روند پیشرفت ترمینال فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش گفت: حدود ۳۰۰میلیارد تومان سرمایه از طریق فروش اوراق برای تکمیل این فرودگاه تهیه شده است و به رغم تحریم و مشکلات، تجهیزات مورد نیاز ترمینال نیز خریداری شده است.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای توسعه بندرگاه‌های جزیره کیش منعقد شده است، تصریح کرد: یک اسلکه ۳۵هزار تنی در سال گذشته تکمیل شد که در آن کشتی‌های بزرگ و کانتینربر می‌توانند پهلوگیری و بارگیری کنند. این پروژه تکمیل شده، اما نمی‌توانیم بهره‌برداری کنیم؛ زیرا لایروبی لازم انجام نشده است و به دلیل پایین بودن عمق آب، کشتی‌های بزرگ نمی‌توانند پهلو بگیرند و از آنجایی که سطح مرجانی است، لایروبی نیز خیلی سخت انجام می‌شود. قرارداد لایروبی منعقد شده و عملیات آن به زودی آغاز می‌شود.

خانزادی با اشاره به افتتاح ۱۱پروژه در جزیره کیش همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: اکثر این پروژه‌ها متعلق به بخش خصوصی است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، راه‌اندازی اولین باند هلی‌کوپتری کشور در کیش است که عملیات اجرایی آن سال‌ها پیش آغاز شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای این پروژه، حدود ۳۰میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون انجام ۳۰پروژه به شرکت عمران و خدمات ابلاغ شده است تا پیگیری را برای تکمیل و راه‌اندازی انجام بدهد. این پروژه‌ها شامل پارک‌های ایران زمین، احداث اسکله مرجانی، مرمت و بازسازی کیش ادیت و بازار روز و تره‌بار، پیست پیاده‌روی و سایت بازیافت زباله است.