با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام پذیرفت:

افتتاح ۱۴پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۱۰میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی

در ششمین روز از هفته دولت، با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۱۴پروژه با میزان سرمایه‌گذاری ۴۱۰میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهندس حمیدرضا مومنی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی و خدماتی، برای ۶۲۰نفر شغل ایجاد می‌شود.

در جریان این سفر، به صورت نمادین «مجموعه تفریحی دریایی مارینا، شرکت مکین دریا کاسپین» با ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار و ۳۰نفر اشتغال‌زایی، بهره‌برداری از «واحد صنعتی-تولیدی پوشاک، شرکت وینا تجارت» با میزان سرمایه‌گذاری ۴۰میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۲۰نفر، «سه پروژه عمرانی روستایی» در سطح روستاهای محدوده منطقه با ۱۰میلیارد ریال از محل اعتبار سازمان منطقه آزاد انزلی بهره برداری و «یک باب انبار سرپوشیده» با صرف هزینه ۳۰میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای سه نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مومنی در جریان این سفر از روند اجرایی عملیات اتصال بندر کاسپین به خط آهن سراسری در بخش‌های مختلف محل اجرای این طرح ملی و پروژه در حال احداث «پارک آبی» واقع در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز بازدید به عمل آورد.

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در آیین افتتاحیه طرح‌های عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی یکی از سازمان‌های پیشتاز استان در حوزه توسعه در همه جوانب بوده که در طول سال در بازه‌های زمانی مختلف طرح‌های عام‌المنفعه را به بهره‌برداری رسانده است، اضافه کرد: با افتتاح طرح‌های زیرساختی، صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد انزلی، فرصت اشتغال مناسبی برای جوامع محلی و مردم گیلان ایجاد شده و توسعه ظرفیت‌های همه‌جانبه، زمینه توسعه و افزایش مراودات گیلان و کشورمان ایران را بیش از پیش فراهم می‌کند.

گفتنی است، حضور در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران و مسئولین سازمان منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به این منطقه بود.

لازم به ذکر است، این آیین با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان، علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

ایجاد اشتغال‌ مستقیم برای ۶۳۰نفر با افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در نخسین هفته گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور‌ماه‌۱۳۶۰ و نکوداشت هفته دولت در دولت سیزدهم و در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۶طرح سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تجاری، صنعتی، بندری و گردشگری با میزان هزینه ۴۱۰۰میلیارد ریال از منابع بخش خصوصی و این سازمان مورد بهره برداری قرار گرفت؛ اظهار داشت: از میان پروژه‌های فوق، ۹طرح متعلق به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعتی-تولیدی است که با صرف هزینه ۲۴۷۰میلیارد ریالی بر