مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

افتتاح ۱۴۰۰میلیارد تومان پروژه زیربنایی در منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از افتتاح 1400میلیارد تومان پروژه زیربنایی این منطقه طی فردا (پنجشنبه 23اردیبهشت‌ماه) با دستور رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در نشست خبری با اشاره به بهره‌برداری از ۱۴۱۳میلیارد تومان پروژه زیربنایی در منطقه آزاد چابهار با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهوری اظهار کرد:‌ این پروژه‌ها شامل رویال سنتر مکران به متراژ ۲۲۶۵مترمربع و با هدف ایجاد مجتمع تجاری با سرمایه‌گذاری  ۱۰۰درصد بخش خصوصی در پیکره یکم منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی چابهار طراحی شده است.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری انجام شده این طرح حدود ۱۴۸۰میلیارد ریال است، افزود: مهم‌ترین نکته پروژه‌هایی که قرار است فردا افتتاح شود، افزایش جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از این ظرفیت بزرگ است.

کردی، پتروشیمی نگین مکران با سرمایه‌گذاری ۱۰۶۴۰میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۲۴۰۰ نفری به صورت مستقیم و غیرمستقیم را دیگر از پروژه‌های افتتاحی اعلام کرد و اظهار داشت: انجام هزینه‌های آماده‌سازی در این مجتمع که قطب سوم پتروشیمی کشور است، منجر به جذب سرمایه‌گذاری حدود ۲۰میلیارد دلار خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان ساخت انبارهای عمومی و خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۵۷۶میلیارد ریال با اشتغال‌زایی حدود ۱۰۰نفری (مستقیم و غیرمستقیم) و فاز اول توسعه زیرساخت‌های ICT منطقه آزاد چابهار با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰میلیارد ریالی را دو پروژه دیگر عنوان کرد که قرار است با دستور رئیس‌جمهوری به‌ بهره‌برداری برسد.