با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس انجام گرفت:

افتتاح ۱۵طرح تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد ارس

امروز دوشنبه (31خردادماه) در پنجمین آیین افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد کشور و با دستور رئیس‌جمهور، 15طرح صنعتی، عمرانی و تولیدی در منطقه آزاد ارس، متشکل از سه طرح اصلی و 12طرح فرعی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۶هزار و ۱۸۷٫۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱۰۰هزار دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام گرفته است.

براساس این گزارش، با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۵۷۵نفر در منطقه آزاد ارس فراهم شده است.

امروز همچنین کلنگ احداث هشت طرح تولیدی، عمرانی و صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۲۱هزار و ۱۱۲میلیارد ریال با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی به زمین زده شد.

«ایستا موتور ارس» با اشتغال‌زایی ۱۵۸نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰هزار و ۲۵۰میلیارد ریال، «شیمی گستر سهند» با ۵۰نفر اشتغال‌زایی و ۲هزار و ۱۸۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و شرکت «کشت و صنعت نگین» با ۱۱۰نفر اشتغال‌زایی و یکهزار و ۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ازجمله طرح های افتتاح شده منطقه آزاد ارس بودند.

همچنین، عملیات اجرایی طرح ساختمان ویزیاتور ژئوپارک ارس با اشتغال‌زایی ۱۰نفر و سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد ریال، شرکت کشت و صنعت بین المللی آذرتروند ارس با ظرفیت تولید چهار هزار و ۵۰۰تن گوجه‌فرنگی در سال، اشتغال‌زایی ۱۰۰نفر و سرمایه‌گذاری سه هزار و ۸۲۸میلیارد ریال و گاوداری سه هزار راسی با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۸۵۵میلیارد ریال و ۱۵۰نفر اشتغال‌زایی با دستور رئیس جمهوری آغاز شد.

گفتنی است، منطقه آزاد ارس با ۷۰هزار هکتار وسعت با مرکزیت شهر جلفا در ۱۳۰کیلومتری شمال‌غرب تبریز واقع شده است و تا شهرستان خداآفرین امتداد دارد.