مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

افتتاح ۲۷پروژه در منطقه آزاد قشم با دستور رئیس دولت تدبیر و امید

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح 27پروژه در تاریخ 25دی‌ماه هم‌زمان با دومین دور افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد توسط ریاست جمهوری در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان این مطلب، افزود: این پروژه‌ها در مجموع با اعتباری حدود ۱۷هزار و ۵۰۰میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی بیش از‌ ۲۴۰میلیون دلار به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، نفت و انرژی، شیلات، صنعتی، عمرانی و گردشگری مجموعا برای ۲هزار و ۲۶۳نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: راه‌اندازی پالایشگاه نفت بهین پالایش با ظرفیت تولید ۳۵هزار بشکه نفت سنگین و پروژه تامین پیش‌نیازهای مورد استفاده در پالایشگاه نفت خام فوق سنگین متعلق به شرکت قشم مولد، دو پروژه مهم حوزه نفت و انرژی منطقه آزاد قشم را شامل می‌شود.

به گفته مومنی؛ همچنین در صنایع شیلاتی با افتتاح هشت طرح که دو پروژه آن مربوط به پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید مجموعا ۵هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین با بهره‌برداری ۶طرح پرورش میگو، در مجموع ۴۰۰هکتار به سطح زیر کشت این محصول در جزیره اضافه می‌شود و مجموع مساحت زیر کشت به ۱۸۰۰هکتار افزایش یافته و ظرفیت تولید نیز به ۸هزار تن خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲طرح نیز در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و همچنین یک طرح در حوزه گردشگری در منطقه آزاد قشم با دستور رئیس دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهد رسید.