در چهارمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری در مناطق آزاد صورت می‌گیرد:

افتتاح ۳پروژه پرورش میگو در جزیره قشم با هدف تامین امنیت غذایی کشور

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، 3پروژه پرورش میگو هامور طلايي قشم، تعاوني ميگو دشت كُنار سياه و تعاوني دريانوردان با ظرفیت تولید سه هزار و 680تن میگو در سال افتتاح می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این ۳پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و دستیابی منطقه آزاد قشم به جایگاه خود در حوزه پرورش میگو دارد.

شرکت هامور طلایی در زمینی به مساحت ۱۴۸هکتار افتتاح خواهد شد. فاز اول این شرکت با ۱۵استخر پیش ‌از این به بهره‌برداری رسیده بود و در فاز دوم که به دست رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، ۶استخر به استخرهای قبلی اضافه می‌شود.

شرکت تعاونی دشت کنار سیاه، در زمینی به مساحت ۵۵هکتار افتتاح می‌شود. تعداد کل استخرهای این پروژه ۴۸عدد می‌باشد که در فاز اول ۲۶استخر به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز دوم شرکت دریانوردان قشم در زمینی به مساحت ۲۲۰هکتار به بهره‌برداری می‌رسد. در فاز اول این پروژه ۳۱استخر به بهره‌برداری رسید و در فاز دوم ۵۷استخر افتتاح خواهد شد و مجموع استخرهای آن به ۸۸عدد خواهد رسید.

گفتنی است، پنجشنبه ۲۳اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۰، در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور، ۱۰پروژه منطقه آزاد قشم با سرمایه‌گذاری ارزی بیش از ۲۱میلیون دلار و ۴هزار و ۱۰میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری افتتاح می‌شود.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳پروژه به اعتبار ریالی ۶۰هزار و ۶۶۰میلیاردی و ارزی ۳۴۰میلیون یورو و ۲۶۰میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.