سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد به منطقه آزاد چابهار:

افتتاح ۴۰میلیارد تومان پروژه در چابهار توسط مشاور رئیس‌جمهور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه مدیران عامل مناطق آزاد هفتگانه کشور به منطقه آزاد چابهار سفر کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک به همراه مدیران عامل مناطق آزاد هفتگانه کشور و معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی چابهار مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، بامری و یوسفی فرمانداران شهرستان‌های چابهار و کنارک معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار قرار گرفتند.

 

بهره‌برداری از سالن ترانزیت فرودگاه بین‌المللی چابهار-‌کنارک

سالن ترانزیت فرودگاه بین‌المللی کنارک-‌چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

سالن ترانزیت فرودگاه بین‌المللی کنارک-‌‌چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیران عامل مناطق هفتگانه کشور، عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، رحمدل بامری و حمیدالدین یوسفی فرمانداران شهرستان‌های چابهار و کنارک و اعضای شورای تامین به بهره‌برداری رسید.

این سالن پس از تکمیل، بهسازی، مدرن سازی و کارهای زیربنایی با استانداردهای روز دنیا و سازمان هواپیمایی کشوری به‌ منظور رفاه حال شهروندان، مسافران و گردشگران چابهار توسط سازمان منطقه آزاد چابهار به بهره‌برداری ‌رسید که امکان پذیرش همزمان سه پرواز را خواهد داشت و با توجه به تکمیل چراغ‌های باند، امکان برقراری پرواز در شب هم وجود دارد و امکان ۱۰پرواز در هر شبانه‌روز قابل انجام خواهد بود.

 

افتتاح دبیرستان ۸کلاسه شهیده مطهره نارویی روستای کمب چابهار

همچنین با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمدعلی موهبتی استاندار، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و مدیران عامل مناطق آزاد هفتگانه کشور دبیرستان هشت کلاسه شهیده مطهره نارویی روستای کمب چابهار که با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار احداث ‌شده بود، افتتاح گردید.

گفتنی است، سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه توسعه فضاهای آموزشی، دبیرستان هشت کلاسه شهیده مطهره نارویی را با مشارکت اداره کل تجهیز و توسعه مدارس استان سیستان و بلوچستان احداث نموده است.

 

افتتاح پروژه‌های چابهار در جهت رفاه حال مردم منطقه

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به چابهار هفت طرح با بیش از ۴۰میلیارد تومان اعتبار را در این منطقه افتتاح و راه‌اندازی کرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم بهره‌برداری از یکی از این طرح‌ها اظهار داشت: این پروژه‌ها در راستای رفاه حال مردم و آماده‌سازی زیرساخت‌های پیکره‌های مختلف برنامه‌ریزی، اجرا، تکمیل و بهره‌برداری شده است.

گرشاسب خزائنی افزود: عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها از سال‌ها قبل آغاز شده بود که در طول یک سال اخیر با توجه و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اقدامات لازم برای تسریع در اتمام آنها انجام شد.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ و مخازن آب به ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰مترمکعب و محوطه‌سازی به همراه خطوط انتقال ازجمله پروژه‌های مهمی است که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها افتتاح شد.

خزائنی بیان کرد: با افتتاح این پروژه، آب موردنیاز بیش از ۴۰۰هکتار محدوده مسکونی، تجاری و اداری منطقه آزاد تامین می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار آماده‌سازی بخشی از اراضی پیکره مسکونی، اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی بلوار ۸۵متری، تهیه و نصب پست‌های کمپکت و تابلوهای برق، احداث شبکه آب ‌و فاضلاب پیکره سوم شمالی و جنوبی، بهسازی ترمینال فرودگاه کنارک و احداث مدرسه هشت کلاسه کمب را ازجمله پروژه های افتتاح شده عنوان نمود.

لازم به ذکر است، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اتفاق استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه سفر خود از پروژه‌های مهم این منطقه بازدید به عمل آوردند.