با امضای تفاهم‌نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی با سازمان توسعه تجارت رقم خورد:

افزایش حضور مناطق آزاد در صحنه‌های بین‌المللی صادرات و تجارت

با هدف گسترش و توسعه تجارت خارجی‌، بازاریابی‌، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی، تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان توسعه تجارت ایران امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این تفاهم‌نامه امروز چهارشنبه (۸دی‌ماه) با حضور «سعید محمد» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور به امضاء طرفین رسید.

براساس این گزارش، توانمندسازی بنگاه‌های تجاری و افزایش ظرفیت آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی‌، توسعه همکاری‌های دوجانبه‌، چندجانبه و منطقه‌ای ‌با سایر کشورها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و اطلاع‌رسانی تجاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از دیگر اهداف مندرج در این تفاهم‌نامه است.

همچنین، اقدام برای عضویت دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور، تهیه و تدوین سند توسعه صادرات، ایجاد اشتغال مولد و توسعه فعالیت‌های صنفی و بازرگانی ازجمله تعهدات سازمان توسعه تجارت ایران در این تفاهم‌نامه است‌.

از دیگر تعهدات سازمان توسعه تجارت ایران در این تفاهم‌نامه می‌توان به معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه در رویدادهای تجاری و نمایشگاهی خارج از کشور، تشکیل مناطق آزاد بین مرزی و فرامرزی و ارتقای تعاملات بین دستگاهی، حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، صادرات غیرنفتی و ترانزیت و حضور موثر این مناطق در شبکه‌های ارزش و تجارت بین‌المللی اشاره کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه امروز چهارشنبه (۸دی‌ماه) در محل سازمان توسعه تجارت ایران به امضای طرفین رسید.