مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه مطرح کرد:

افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش به ۶میلیون نفر در سال

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با اعمال تغییراتی در پروژه ترمینال فرودگاه کیش و افزایش پل‌های تلسکوپی که هر کدام قابلیت تخلیه و مسافرگیری همزمان دو ایرلاین را دارد، ظرفیت مسافری این فرودگاه از 3میلیون نفر به 6میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری به همراه برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، در بازدید از پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش، از تامین ۱۰پل تلسکوپی به ارزش ریالی بالغ بر ۵۵میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، نخستین پل تلسکوپی وارد پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش شد.

وی افزود: براساس انعقاد این قرارداد که تعداد آن از ۵ به ۱۰پل تلسکوپی افزایش یافته است، هر دو هفته یکی از پل‌های تلسکوپی به پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش اضافه می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از شرکت ملزومات برق و معاونت علمی ریاست جمهوری، درخصوص تخصیص تسهیلات و پشتیبانی دانش و فنی این پروژه تصریح کرد: این مهم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، جهش تولید نامگذاری شده است، با کمک صندوق پژوهش و نوآوری و تعهداتی که سازمان منطقه آزاد کیش داشت، یکی از نیازهای جدی کشور در بخش تجهیزات فرودگاهی با بهره‌گیری از تخصص و تجربه شرکت طرف قرارداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درخصوص تامین منابع مالی برای پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش گفت: با انتشار اوراق صکوک، ۹۰درصد سفارش تجهیزات پروژه ترمینال فرودگاه انجام شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بیش از ۴۲۰نفر در این پروژه مشغول به کار هستند، اظهار داشت: با افزایش نیروی انسانی؛ فعالیت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت و تلاش بر این است تا پایان سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این بازدید، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که این پروژه در قالب دو قرارداد محقق می‌شود، گفت: در قرارداد نخست مبلغی بالغ بر ۲۶۰میلیارد تومان هزینه این پروژه شد و در قرارداد دوم نیز با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها ۱۷ و نیم میلیون یورو به ارزش ریالی ۹۴میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و تا حدود ۱۵۰میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

مصطفی خانزادی با بیان این که هر کدام از پل‌های تلسکوپی طبق قرارداد، ۵ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: تامین ۱۰پل تلسکوپی بالغ بر ۵۵میلیارد تومان توسط شرکت داخلی دانش‌بنیان انجام شده است که مشابه آن توسط شرکت خارجی سه برابر قیمت تمام‌شده است.

وی افزود: براساس برنامه زمان‌بندی جبرانی این پروژه در اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: مسافرگیری و حمل بار در این فرودگاه قابلیت‌های بسیار خوبی را برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار فراهم می‌کند.