مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت:

افزایش محدوده، تکمیل کننده اقدامات توسعه‌ای منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تصویب افزایش محدوده این منطقه را تکمیل کننده اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور در عرصه‌های جهانی اعلام کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان با اشاره به ابلاغ تصویب افزایش محدوده منطقه آزاد ارس توسط معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: با توسعه محدوده ارس، مجموعه اقدامات ما در سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور هر چه بیشتر در عرصه‌های جهانی تکمیل می‌شود.

وی در مورد جزئیات افزایش محدوده، گفت: براساس تصویب هیات دولت، محدوده منطقه آزاد ارس به مساحت ۷۱۸۴۸هکتار افزایش یافت.

نریمان افزود: این مقدار شامل محدوده جلفا-هادیشهر-مرند به مساحت ۴۰۱۹۴هکتار، محدوده سیه‌رود-‌ایری به مساحت ۳۳۲هکتار، محدوده نوردوز به مساحت ۵۶۷هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵۶۸۰هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت ۲۵۰۷۵هکتار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: هیات وزیران در جلسه خود به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی و ماده واحده قانون توسعه محدوده منطقه آزاد ارس، تصمیم به این افزاش محدوده گرفته است.

نریمان ضمن تقدیر از همه عوامل دخیل در این اقدام ازجمله تلاش‌های موثر و بی‌وقفه جناب آقای حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی که در طراحی و تصویب طرح و توسعه محدوده منطقه آزاد ارس نقش اساسی داشت، گفت: به زودی اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این مصوبه از سوی سازمان منطقه آزاد ارس، آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: با عملیاتی شدن اجرای محدوده‌های جدید منطقه آزاد ارس، شاهد افزایش و تنوع سرمایه‌گذاری در تمامی محدوده‌های منطقه آزاد ارس خواهیم بود.