مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد:

افزایش گردشگر، نشانگر امنیت حاکم بر منطقه آزاد ارس است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش گردشگران ارس نشانگر امنیت حاکم بر منطقه است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مجید کیانی در دیدار با فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه توسعه‌ ارس منوط به امنیت مرزها است، اظهار داشت: افزایش گردشگر در منطقه آزاد ارس نشانگر امنیت حاکم بر منطقه است و باید از ظرفیت رود ارس برای جذب مسافران نهایت بهره را برد.

وی، نگاه بخشی را آفت توسعه خواند و تصریح کرد: منطقه آزاد شرکت خصوصی نبوده و نهاد دولتی است. باید میان نهادها تعامل برقرار شود و زمان زیرمجموعه‌های نظام صرف اصطکاک فی‌مابین نگردد. ما استاندار و نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی را به‌ مانند فرماندهانی می‌دانیم که نقش اساسی در ایجاد تعامل بین نهادها دارند و این مسائل را با درایت به حداقل رسانده‌اند‌‌.

کیانی با اشاره به کاهش منابع درآمدی منطقه آزاد ارس در مرور زمان‌، افزایش درآمد از طریق اصلاح ساختار گمرک، جذب گردشگر و دریافت حق عوارض ترانزیتی از خزانه را جزو اولویت‌های کاری خود خواند و اذعان نمود: طبق قانون منابع حاصل از فروش زمین‌ها باید صرف تامین زیرساخت‌ها شود و از سویی دیگر این زمین‌ها نیز رو‌به ‌اتمام است و ما مکلف به ایجاد درآمدهای پایدار هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، حمایت از سایر نهادها را برای کمک به توسعه‌ ارس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش درآمدها، کمک به سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای ایفای خدمات بهتر به شهروندان ممکن خواهد شد.

همچنین، در این دیدار سردار محمد احمدی فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه خط‌کشی میان مرزبانی و منطقه آزاد ارس نیست، اظهار داشت: مرزبانی مخالف برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌محور نیست و خود را موظف به کمک به پیشرفت منطقه می‌داند.

گفتنی است، بررسی مسائل فی‌مابین و گره‌گشایی از آنان جزو محورهای این دیدار بود که راهکارهایی نسبت به رفع مشکلات پیش‌بینی شد.