مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت:

افزایش ۲۶درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی  

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه ۲۲هزار و ۹۲۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایرانی محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۶درصد رشد دارد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عیسی فرهادی عنوان کرد‌: این میزان سرمایه‌گذاری در سال۱۴۰۰، ۱۸هزار و ۲۳۴میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه از رشد ۱۳۹درصدی صادرات مجدد در این منطقه خبر داد و افزود: طی ماه‌های گذشته از منطقه آزاد انزلی ۲۷۴٫۱میلیون دلار صادرات مجدد انجام شد؛ درحالی که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴٫۶۶میلیون دلار بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی میزان سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سال را نیز ۲۸میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: این مقدار در سال‌۱۴۰۰، ۴۶میلیون دلار بوده است.

به گفته فرهادی؛ طی این مدت در منطقه آزاد انزلی، ۵۰شرکت ثبت شده که در مقایسه با سال قبل که ۴۲شرکت ثبت شده بود، رشدی ۱۹درصدی دارد.

وی اضافه کرد: امسال یکهزار و ۲۹۰مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته هزار و ۲۲مجوز، ۲۶٫۲درصد افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی میزان صادرات حاصل از تولید را نیز در ۷ماه گذشته، ۱۲٫۷۶میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سال‌۱۴۰۰ صادرات حاصل از تولید منطقه آزاد انزلی ۹٫۳۲میلیون دلار بود و این منطقه توانست در این شاخص به رشد ۳۷درصدی دست یابد.

فرهادی تصریح نمود: از ابتدای امسال هم ۱۵۹٫۹میلیون دلار صادرات به سرزمین اصلی در منطقه آزاد انزلی انجام شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۱۳۰٫۳میلیون دلار با رشد ۲۳درصدی بوده است.

وی همچنین گفت: امسال ۱۸۶٫۶۴میلیون دلار صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی صورت گرفت که در مقایسه با ۱۰۰٫۱۲میلیون دلار سال‌۱۴۰۰، این شاخصه با ۸۶٫۴درصد رشد همراه بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به رشد ۲۵۷درصدی بارگیری از بندر کاسپین طی سال جاری، اذعان داشت: تاکنون ۳۲هزار و ۹۴۰تن کالا از بندر کاسپین بارگیری شده؛ درحالی که این رقم در سال‌۱۴۰۰ معادل ۹هزار و ۲۱۲تن بوده است.

فرهادی تصریح کرد: همچنین ۲۰۴هزار و ۷۰۶تن کالا در بندر کاسپین تخلیه شد که این مقدار رشدی معادل ۲۷٫۷درصدی را نشان می‌دهد. تعداد کشتی‌های وارده نیز ۷۵فروند بود که در مقایسه با سال‌۱۴۰۰ و ورود ۶۳فروند کشتی، این مقدار ۱۹درصد رشد یافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان با اشاره به افزایش ۹۲٫۸درصدی تعداد کشتی‌های صادره از بندر کاسپین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷فروند کشتی از بندر کاسپین کالا صادر کرده اند که در این مدت ۱۶۶تی‌ای‌یو کانتینر نیز به بندر کاسپین وارد و۷۱۲تی‌ای‌یو کانتینر از این بندر صادر شده‌اند که به ترتیب رشدی۵۲٫۶ و ۱۹۸درصدی داشته است.