سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

افزایش ۳۱درصدی تعداد مسافران ورودی به جزیره کیش

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش، از افزایش 31درصدی مسافران به جزیره در مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عزت‌الله محمدی گفت: در مرداد‌ماه امسال به صورت میانگین با انجام روزانه ۳۸پرواز ورودی و خروجی در جزیره کیش و ارائه خدمات به ۱۳۵هزار و ۲۰۰نفر مسافر به میزان یک‌میلیون و ۵۴۱هزار و ۵۰۹تن بار ارسال و پذیرش شده است.

وی افزود: تعداد ورودی و خروجی از جزیره کیش در مرداد‌ماه امسال به ترتیب‌۵۸۳ و ۵۸۴پرواز بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۷درصد کاهش یافته است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در ماه گذشته تعداد مسافران ورودی به کیش ۶۵هزار و ۹۸۴نفر و تعداد ۶۹هزار و ۲۱۶نفر نیز خروجی از کیش داشته‌ایم که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، به ترتیب‌۳۱ و ۲۵درصد افزایش داشته است.

محمدی همچنین به تعداد پروازهای بین المللی ورودی و خروجی کیش اشاره کرد و گفت: در مردادماه امسال تعداد ۴ پرواز بین المللی ورودی و خروجی با تعداد ۴۸۵ نفر مسافر در فرودگاه کیش انجام شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی پروازها را شاهد بودیم.

محمدی افزود: در مردادماه سال جاری، تعداد دو پرواز ورودی و خروجی به شهر مسقط توسط شرکت هواپیمایی کیش انجام شده است.

وی اذعان داشت: شرکت‌های هواپیمایی «کیش با ۳۷۹، زاگرس با ۸۳ و سپهران با تعداد ۱۲۴پرواز ورودی و خروجی» بین ۱۳شرکت هواپیمایی فعال در مسیر کیش به ترتیب در رتبه‌های نخست تا سوم قرار گرفتند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در پایان به تعداد مسافران و میزان بار در پرواز‌های داخلی به تفکیک شهرهای مبداء و مقصد اشاره کرد و خاطرنشان نمود: شهرهای «تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، تبریز، ساری، کرمان، رشت و اهواز» به ترتیب بیشترین تعداد ورودی و خروجی پروازها را به خود اختصاص دادند.