مشاور رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

اقدامات مطلوبی در توسعه صنعتی منطقه آزاد چابهار صورت گرفته است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه کارهای خوبی در توسعه صنعتی و زیرساختی چابهار رقم خورده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، فکر می‌کنم توسعه مناسبی را در منطقه آزاد چابهار شاهد باشیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سعید محمد روز چهارشنبه (۲۶آبان‌ماه) در بدو ورود به چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چابهار به لحاظ ارتباط مرزی زمینی و دریایی که با سایر کشورها دارد، دارای ظرفیت بسیار بالایی است و همچنین سواحل مکُران هم یکی از ظرفیت‌های مهم چابهار به شمار می‌رود و منطقه آزاد باید در این خطه یک نقش‌آفرینی چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: کارهای خوبی در توسعه صنعتی و زیرساختی در این منطقه رقم خورده است، اما باید شتاب بیشتری پیدا کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: درکنار توسعه صنعتی، به دنبال توسعه فرهنگی هستیم.

سعید محمد تصریح کرد: مردم چابهار مشکلات زیادی دارند و تلاش می‌کنیم در کنار فعالیت‌های اقتصادی، پیوست‌های فرهنگی و رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دستورکار قرار بگیرد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که همکاران ما انجام دادند، فکر می‌کنم آینده خیلی بهتر و یک توسعه مناسبی را در منطقه آزاد چابهار شاهد باشیم.

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای گمنام در مسجد پیامبر اعظم‌(ص) منطقه آزاد چابهار و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، بازدید از حاشیه‌نشینی شهر چابهار، زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی و نقطه منفصل مرز ریمدان، ظرفیت‌های اقتصادی و پروژه‌های زیرساختی ازجمله برنامه‌های اعلام شده مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در این سفر دو روزه است.

همچنین، دیدار با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن چابهار، نشست و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و کارآفرینان منطقه، نخبگان، معتمدان و اعضای شورای اداری چابهار از دیگر برنامه‌های «سعید محمد» در سفر به این بندر اقیانوسی است.