امام جمعه منطقه آزاد ارس:  توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور بر اساس کرامات انسانی باشد

امام جمعه منطقه آزاد ارس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور باید بر اساس کرامات انسانی هر منطقه باشد. به گزارش مناطق آزاد، حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری در این […]

امام جمعه منطقه آزاد ارس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور باید بر اساس کرامات انسانی هر منطقه باشد.

به گزارش مناطق آزاد، حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری در این نشست، گفت: محوریت گردشگری اسلامی بر اساس شاخص های کرامت انسانی است و ما باید به جای شاخصه های غربی از شاخصه های اسلامی برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی افزود: گردشگری به معنی انتقال فرهنگ است و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ واقعی خود به گردشگران استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سنجری در ادامه گفت: بر اساس آمار از هر ۱۱ شاغل در جهان، یک نفر در حوزه های مرتبط با گردشگری فعالیت می کند.

امام جمعه منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها فضا به طوری ایجاد شده است که به خودی خود، خواسته های آن دولت به مردم منتقل می شود. بر همین اساس باید به سمت شهرسازی مهدوی حرکت کنیم تا مردم و گردشگران با حضور در این فضا، به خودی خود با مفاهیم معنوی مورد توجه ما آشنا شوند.

حجت الاسلام سنجری در پایان گفت: نگاه ما در عرف متعارف دینداری باید تغییر کند و این تغییر نگاه در سایر حوزه ها نیز می تواند باعث نوآوری و توسعه شود.