مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در همایش وحدت اسلامی عنوان کرد:

امروز مهم‌ترین امر، حفظ وحدت بین امت اسلامی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این برهه حساس زمانی که دشمنان با دسیسه‌های خود اسلام‌هراسی را پیشه خود کرده‌اند، مهم‌ترین امر وحدت بین امت اسلامی است.

علی درویش‌پور در همایش بزرگ هفته وحدت اسلامی، ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک این مناسبت، ادامه داد: امروز گرد هم آمده‌ایم که بگوییم هفته وحدت، نماد پیمان با راه و روش اسلام در خط امام و رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: امروز همه با هم برای جشن میلاد پیامبر اسلام‌(ص) گرد هم آمدیم و در کنار هم جشن برادری و یکپارچگی و همدلی را برای یکدیگر یادآوری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مناسبت هفته وحدت متعلق به همه افرادی است که دین اسلام را به روشنی، برابری و برادری و کرامت نفس می‌شناسند.

درویش‌پور افزود: در مناسبت هفته وحدت باید یادآوری کنیم که پرچم خوش‌رنگ و پرغرور جمهوری اسلامی، رشادت‌های شهیدان این سرزمین و قداست این خاک مقدس همه و همه مدیون وحدت و یکپارچگی این ملت بوده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مهم‌ترین موضوع حفظ وحدت بین امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: وحدت ملت ما شکوه و عظمت ایران اسلامی را با دووام و ماندگار می‌کند.

براساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش گفت: موانع وحدت اسلام یک بحث سیاسی است و گاهی دشمنان به واسطه مسلمانان این موانع را ایجاد می‌کنند که سلطه‌طلبی یکی از این موانع است.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب تصریح کرد: اگر جهان اسلام وحدت داشته باشد هیچ دشمنی توانایی رویارویی با امت واحده اسلام را ندارد و سیره پیامبر اکرم‌(ص) و رفتار ائمه معصومین‌(ع) بهترین نماد برای ایجاد وحدت اسلام است که برای همگرایی مسلمانان باید به آن تاسی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز گفت: برای همگرایی امت واحده اسلامی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی باید بسترهای مختلف وحدت ازجمله تعاملات جهان اسلام و نیز جغرافیای نزدیک مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: عقلانیت باید به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای وحدت در جامعه مطرح شود تا با گفت‌وگوی عقلانی روز‌به‌روز به وحدت حداکثری نزدیک شویم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا باوقار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان نیز تصریح کرد: امروز امیدواریم جامعه اسلامی وحدت احرار را در میدان عمل دنبال کند؛ وحدتی نه از سر زور؛ بلکه براساس باور به آن برسیم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهر قشم نیز در همایش بزرگ وحدت اسلامی، گفت: امروز خوشبختانه در جزیره قشم همدلی و اتحاد کم‌نظیری بین علما و مردم شیعه و اهل سنت وجود دارد که امید است با نزدیکی روز‌افزون دل‌ها به یکدیگر، این اتحاد همیشه پابرجا و ثابت بماند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: وحدت و یکپارچگی لازمه اقتدار و امنیت امت است و امروز به برکت جمهوری اسلامی، رهبر و مسئولان این نظام، کشور از امنیت و وحدت پایداری برخوردار است.

گفتنی است، همایش هفته وحدت با حضور علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و نماینده سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمدعلی عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان قشم و دیگر مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان و قشم در شهر لافت قشم برگزار شد.