امضاء تفاهم‌نامه‌های تامین مالی در استفاده از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآیندهای نظارتی سازمان‌‌های مناطق آزاد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه «تامین اعتبار پروژه‌های فنس هوشمند و ردیابی بار و خودرو، به ارزش 135میلیارد ریال» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، طی گردهمایی «ارائه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و «شرکت‌های دانش‌بنیان» در موضوعات هوشمند‌سازی حفاظت پیرامونی و نظارت هوشمند بر تردد بار و خودرو با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، «علی وحدت» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و «علی مویدی خرم‌آبادی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امضا شد.

در این گردهمایی که به همت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری، ۳ تا ۵آذرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی توسط «محمد خضرایی‌منش» مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری‌های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه شد.

در ادامه، جلسات B2B با هشت شرکت‌ دانش‌بنیان برگزار و پس از بررسی پیشنهادات شرکت‌ها و احراز توان علمی و فنی شرکت‌ها، دو تفاهم‌نامه جمعا به ارزش ۱۳۵میلیارد ریال منعقد گردید.

پس از طی روندهای قانونی و انعقاد قراردادهای مربوطه، صندوق نوآوری و شکوفایی ۸۰درصد مبلغ قرارداد را به صورت لیزینگ تامین می‌نماید که دوره بازپرداخت آن ۳ساله خواهد بود.

تفاهم‌نامه‌ها با شرکت‌های‌ «تجدید بنا و توسعه کیش» با موضوع «سامانه هوشمند حفاظت پیرامونی و حصار الکترونیکی-‌الکتریکی» و شرکت «مسیرپویا جویان ارس» با موضوع هزار دستگاه‌GPS ناوگان باری مجهز به پلمپ هوشمند الکترونیکی و سه هزار دستگاه ردیاب GPS ویژه خودروهای پلاک منطقه آزاد توسط محمد خضرایی‌منش مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضاء رسید.