در راستای اجرایی شدن همکاری دوجانبه سازمان منطقه آزاد قشم با جهاد دانشگاهی انجام شد:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه علم و فرهنگ

تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با دانشگاه علم و فرهنگ در راستای اجرایی شدن همکاری این سازمان با سازمان جهاد دانشگاهی کشور به امضاء رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، تفاهم‌نامه مذکور از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سیدسعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، با هدف توسعه سرمایه‌های فکری و تقویت پیوندهای علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در سطوح ملی و بین‌المللی و به ‌طور خاص توسعه پایدار صنعت گردشگری منطقه آزاد قشم منعقد گردید.

دستیابی به هدف «جهان انسانی» و «انسان جهانی» و تقویت پیوندهای علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در سطوح ملی و بین‌المللی، از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه بوده که نگاه تخصصی به ارتقاء و گسترش علوم مربوط به صنعت گردشگری در جزیره به‌ ویژه در سطوح جهانی دارد.

بنا بر این گزارش، همکاری و مشارکت در زمینه طرح‌های پژوهشی مورد توافق در قالب پایان‌نامه و رساله‌های دکترا، تدوین، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی گردشگری، تربیت و بازآموزی راهنمایان تخصصی بومی و محلی و همکاری در طراحی و پیاده‌سازی استانداردهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در منطقه آزاد قشم بر‌اساس معیارهای بین‌المللی، بخشی از مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه می‌باشد.

همچنین، از دیگر موضوعات مطرح‌ شده در تفاهم‌نامه مذکور می‌توان به همکاری و مشارکت در ایجاد دفاتر و شعب استارتاپ‌های دانش‌بنیان در بخش گردشگری، مشارکت در برگزاری سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی در حوزه داخلی و بین‌المللی، توسعه منابع انسانی در قالب طرح‌های پژوهشی مورد توافق و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی تدوین، ترجمه و تألیف کتاب و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است، تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با دانشگاه علم و فرهنگ در ۶ماده تنظیم و توسط حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عابدین سعادت‌فر منتخب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، سیدسعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به‌ عنوان دستگاه نظارت، در محل دفتر تهران سازمان منطقه آزاد قشم به امضاء رسید.

گفتنی است، در این جلسه حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی یدقار مشاور عالی مدیرعامل، مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فرشته سلجوقی مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر سیدسعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر پروانه پرچکانی معاون بین‌الملل، محمود هاشمی مدیرعامل استارتاپ‌DPL دانشگاه علم و فرهنگ و محمدسعید موسایی باغستانی رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم حضور داشتند.